הבחירות בארה"ב

הקמפיין של טראמפ זקוק לרחמי שמיים מרובים / דעה

באופן אישי זה נראה כאילו הוא מתעקש להפסיד, לאחר שבשבוע האחרון הוא עשה את כל הטעויות האפשריות. כפי שזה נראה כעת, טראמפ מפסיד את הבחירות האלה (דעות)

עו"ד דוד דרור | כיכר השבת |
כותב השורות (באדיבות המצולם)

צלילה חופשית בכל הפרמטרים למועמד הרפובליקני לנשיאות, דונאלד טראמפ, ללא סימני התאוששות כרגע. למעשה מבחינת הסקרים הוא נמצא בשפל של כל הזמנים ולו הבחירות היו נערכות מחר בבוקר לפי נייט סילבר הסיכוי שלו לנצח היה עומד על 8.5% בלבד (נמוך אף יותר מההערכה הראשונית של סילבר אשר העמידה את הסיכויים על 20% בתחילת המירוץ). למעשה מפת האלקטורים לפי הסקרים האחרונים נראית כך- הילרי (365), טראמפ (175).

טראמפ הפסיד בשבוע האחרון את כל שמונה המדינות המתנדנדות - נאוודה, אריזונה, קולורדו, פלורידה, אוהיו, צפון קרוליינה וניו-המפשיר. להזכירכם, באופן רגיל מועמד רפובליקני צריך לנצח ב - 6 מתוך ה - 8 הללו ובתוכן פלורידה על מנת להיבחר, כרגע זו נראית משימה קשה מאוד. אגב, גם בפנסילבניה אותה הוא תכנן לגנוב מהדמוקרטים הפער בינו לבין קלינטון צמח ל 11%!

בנוסף, בסקר הארצי (של רשת פוקס הימנית) קלינטון מובילה על טראמפ ב - 10%! 49% מול 39%. אגב, נתון מוזר - דווקא אצל האפרו-אמריקאים טראמפ התחזק השבוע ל-4% תמיכה, לאחר שעמד על 1% תמיכה עד כה. לא ברור לי איך ולמה. מקובל לראות ב 10% אחוז תמיכה אצל השחורים כנתון שמאפשר לרפובליקני לנצח - בוש עשה את זה עם 14%.

איפה אני?

באופן אישי זה היה נראה לי כאילו הוא מתעקש להפסיד לאחר שבשבוע האחרון הוא עשה את כל הטעויות האפשריות - תקף הורים שכולים לחייל מוסלמי שנפל בקרב (בארה"ב כמו בארץ זה קו אדום); כשהציעו לו להתנצל - סרב; ענה בסרקאסטיות לאמא עם תינוק שה"בכי ממש לא מפריע לו" תוך רמיזה עבה שתצא כי זה קוטע את הנאום; הטענה של ג'ו סקארברו מ MSNBC (התוכנית הזוגית עם מיקה ברז'ינסקי הבת של..) לפיה במהלך תדריך ביטחוני אותו קיבל טראמפ לאחרונה הוא שאל מספר פעמים "אם יש לנו נשק גרעיני, מדוע אנחנו לא משתמשים בו?" מה שחיזק את הטענה של קלינטון כי הוא יהיה פזיז על הכפתור האדום. וכמובן מדובר בשבוע שלאחר הועידה הדמוקרטית בה הסחף עדיין לטובת הילרי.

מעבר לכך כל רשתות התקשורת הסירו מול את הכפפות ותקופות אותו בלי הכרה במגוון סוגיות, לרבות מגין קלי מרשת פוקס השמרנית.

מי שמתחזק במקביל הוא גארי ג'ונסון, מועמד המפלגה הליברטריאנית שממצב את עצמו בערך על 13% מהקולות (זכה השבוע לתמיכה מגלן בק, שדרן הרדיו השמרן המפורסם) והוא הציב לעצמו משימה להגיע ל 15% על מנת שיתאפשר לו להופיע בדיבייטים הפומביים ברשתות התקשורת בספטמבר.

להערכתי, הסקרים יחלו להתאזן בשבועיים הקרובים אבל כפי שזה נראה כעת טראמפ מפסיד את הבחירות האלה, הדבר היחיד שיכול להציל אותו זה הופעה פנומנלית בעימות עם קלינטון.

בקיצור, נא להתפלל להצלחת דונלד בן מרי-אן הזקוק לרחמי שמיים מרובים.

עו"ד דוד דרור, שותף במשרד דרור-גרינשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר