הסתירות בעמדתו של סגן ראש העיר

המייל מוכיח: פינדרוס התנגד ל'חכמי לב' גם לפני שנתיים

תכתובת מייל הנחשפת כעת מוכיחה כי יצחק פינדרוס התנגד למוסד 'חכמי לב' גם לפני שנתיים, בניגוד לתגובתו לסרטון בו התגאה כי סייע למוסד • הערב: כינוס חירום בשכונת בית וגן (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יצחק פינדרוס. ארכיון (צילום: איש ירושלים)

חשיפת "כיכר השבת" על הלשון הכפולה והסותרת לכאורה בה נקט סגן ראש העיר מטעם תנועת דגל התורה יצחק פינדרוס בהתייחסותו למוסד התיכוני "חכמי לב", בראשות הרב בצלאל כהן ממשיכה לעורר סערה והדים רבים בציבור החרדי כאשר רבים מביעים תרעומת על ההפכפכות הניכרת בין הדברים.

כזכור נראה פינדרוס כשהוא נואם לפני תקופת זמן בשפה האנגלית בפני ציבור שאינו חרדי ומתגאה כי סייע לפתרון מצוקת המקום לישיבת חכמי לב זאת בניגוד להתבטאויותיו החריפות בעברית בהן ביטא בתקיפות את עמדת גדולי ישראל לפיה אין להכיר ולסייע למי שפועלים בניגוד גמור לעמדת מרנן גדולי הדור ומייסדים ישיבת כלאים המהווה פירצה חמורה.

פינדרוס בתגובה טען כי הסרטון באנגלית הינו לפני תקופה בה ראשי הישיבה עוד לא החמיצו ולא הפכו את הנושא לדגל נגד עמדת הציבור החרדי.

אלא שמתיעוד וחלופת מיילים בין סיעת דגל התורה בירושלים בחתימת פינדרוס וחבריו לבין הרב בצלאל כהן עולה כי עוד לפני שנתיים סבר פינדרוס לצד חבריו לסיעה כי כהן וישיבת חכמי לב פועלים בניגוד לעמדת גדולי ישראל וטען כי אינו מסייע למי שפועל בניגוד מוחלט לשיטתם.

המייל של הרב בצלאל כהן
התגובה של פינדרוס וחברי 'דגל'

במייל שנשלח ב-17 לאוגוסט 2014 כותב פינדרוס לכהן כי "סיעת "יהדות התורה" ובתוכם כמובן חברי "דגל התורה", כפופים אך ורק לגדולי ישראל. מוסד שאינו כפוף לגדולי ישראל, להנחיותיהם והוראותיהם, איננו חרדי מבחינתנו, אין לנו עסק עמו ובוודאי שלא מחוייבות כלפיו. הוא גם לא יכול להיקרא ישיבה".

"לגבי ההתעלמות שלנו מהבוחרים שלנו, והחובות שלנו כלפי בוחרינו – תשאיר לנו את זה ואל תיתמם ותעמיד פנים. מי שלא שומע בקול מרנן ורבנן גדולי ישראל, איננו מהבוחרים שלנו – נקודה", נכתב במייל.

גורמים פוליטיים חרדים מביעים תמיהה בעקבות חשיפת התכתובת ומבהירים כי מדובר בסתירה נחרצת לתשובתו של פינדרוס אמש לפיה עד לראיון שהעניק כהן לעיתון ישראל היום בחודשים האחרונים סבר כי יש לסייע לו זאת משום שלא ידע שפועל בניגוד לעמדתם של גדולי הדור.

פינדרוס, הגרסה הליברלית (מתוך יוטיוב)

"לאיזה פינדרוס יש להאמין לזה שלפני שנתיים או לזה שפרסם הבהרה מפורשת אמש? מדובר בסתירה מביכה ביותר", אומרים הגורמים הפוליטיים.

בשיחה עם "כיכר השבת", מגיב יצחק פינדרוס ואומר כי "אין שום סתירה בין הדברים. כפי שאמרתי אמש, בשעתו נתנו לראש העיר כמה אופציות במקום רמת שלמה ורמת אשכול שהרבנים התנגדו, אבל אחרי שיצא בקול רעש גדול בראיונות והבהיר שמטרתו לשנות את הציבור החרדי הרי שהכל השתנה".

"דרך אגב", מוסיף פינדרוס, "גם באנגלית אני אומר דברים חריפים מאוד נגד רוח הישיבה ומבהיר כי לצערי עסקתי גם בפתרון לישיבה למרות שאיני מסכים עימם".

פינדרוס, הגרסה השמרנית (באדיבות המצלם)

בתוך כך, המאבק של רבני השכונות בירושלים נגד מוסד 'חכמי לב' נמשך, כזכור רבני בית וגן יצאו בסוף השבוע במכתב חריף נגד הקצאת השטח לישיבה התיכונית בשכונת בית וגן.

היום (ראשון) הוחלט על אסיפת חירום שתקיים בשעות אחר-הצהריים בבית חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה ראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ברחוב קסוטו בבית וגן.

את האסיפה יזם ראש ישיבת 'קול יעקב' הגאון רבי יהודה עדס, רב השכונה הגר"ע אוירבך אישר השתתפותו, באסיפה צפויים להשתתף מלבד ראשי הישיבות והרבנים גם נציגי "יהדות התורה" בעיריית ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר