כשמירי רגב גילתה אנטישמיות באולימפיאדה

מירי רגב - שרת התרבות והספורט, בשבילכם - מגיבה בהודעה תוקפנית במיוחד ל'תקרית האוטובוס' בריו, בה מנעו מאבטחים לבנונים נסיעת משלחת ישראלית באוטובוס מקומי (חדשות ספורט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השרה באולימפיאדה (צילום: מתוך facebook)

שרת התרבות והספורט מירי רגב (ליכוד) מגיבה בתוקפנות לתקרית בריו דה ז'נרו, בה נמנעה ממשלחת ישראלית לאירוע הספורט הגדול - האולימפיאדה - על ידי מאבטח לבנוני, הנסיעה באוטובוס מקומי: "אני מזועזעת מהתקרית בה אולצה המשלחת הישראלית לרדת מהאוטובוס בבושת פנים, כיוון שהמשלחת הלבנונית סירבה לנסוע באוטובוס אחד עם יהודים ישראלים, זו אנטישמיות לשמה וגזענות מהסוג הגרוע ביותר".

"איפה העולם שנחרד מכל הפרדה לאומית-גזעית באוטובוסים", משתלחת השרה, "שעה שמורידים יהודים ממקומם לדרישת נוסעים אחרים? הוועד האולמפי העולמי, שחרט על דגלו להפריד את הפוליטיקה מהספורט, מחוייב לגנות זאת בכל תוקף ולפעול על מנת שהתנהגות מסוג זו לא תחזור על עצמה. שוחחתי עם יו"ר הועד האולימפי בישראל והבהרתי שלא ניתן לעבור על כך לסדר היום, משום ששתיקה בארועים מסוג זה מקבעת את הדה לגיטמציה נגד הספורטאים הישראלים, והנושא יעלה מחר בבוקר בישיבת ראשי הוועדים של כלל המדינות, במטרה להשיג גינוי רשמי לדברים ולמנוע הישנותם. יש לכולנו אחריות שלא להוריד את הנושא מסדר היום עד להפסקת תופעות בזויות כאלו".

לגבי הצעדים הבאים שינקטו בנידון, מעדכנת רגב: "אני שולחת חיבוק חם לספורטאים שלנו, שהושפלו ביום כה מרגש וחשוב עבורם. אני מחזקת את המאמן שהציף את המקרה האנטישמי והאנטי ספורטיבי".

בתוך כך, ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי זימנו לשימוע את ראש המשלחת הלבנונית, שטען להגנתו כי מדובר באי הבנה וננזף. הובהר לו כי מקרה נוסף מסוג זה לא יעבור לסדר היום.‎

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר