לאחר יובל: בית הכנסת בכנסת יורחב וישופץ

לאחר יובל שנים מאז נבנה לראשונה, בית הכנסת של הכנסת, המשמש את השרים וחברי הכנסת כמו יתר העוברים ושבים, ישופץ ויורחב כדי שיוכל לקלוט את המוני המתפללים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: הכנסת בטוויטר)

י"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, החליט כי בית הכנסת שבמשכן הכנסת שנבנה לפני כיובל שנים יורחב ויעבור שיפוץ נרחב.

בבית הכנסת שבמשכן מתפללים מידי יום שרים, חברי כנסת ועובדי המשכן. הוא נפתח בבוקר עם תפילת שחרית ונסגר בערב לאחר תפילת ערבית. ובין היתר נערכים בו גם שיעורי תורה.

בחודשים האחרונים בית הכנסת הפך להיות צר עבור המתפללים, ויו"ר הכנסת - המתפלל בקביעות במקום - החליט להורות על שיפוץ והרחבת בית הכנסת. כך שאולם הדיונים הסמוך לבית הכנסת, "אולם שפרינצק", יחובר לבית הכנסת באמצעות מחיצות, ובימי תפילה מיוחדים בהם מספר המתפללים יגדל, יהיה ניתן לפתוח את המחיצות ולהגדיל את בית הכנסת עד גודל 230 מ"ר.

גם ארון הקודש שבבית הכנסת יעבור שיפוץ מיוחד. בכנסת מספרים כי: "הוא הועבר על ידי צוות המומחה בשינוע יצירות אמנות, ויעבור שימור וטיפול על ידי משמרת עץ המומחית לשימור ארונות עץ מאיטליה. תהליך העבודה יכלול ניקוי פני השטח, מילוי סדקים וחורים, השלמות צבע וגימור בשעוות דבורים".

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, אמר: "הרחבת בית הכנסת, משמחת ומרחיבת לב, בבחינת "הרחיבי מקום אוהלך ויריעות משכנותייך יַטו." זהו ביטוי לכך, שעם השנים מתרבים באי הבית הפוקדים את בית הכנסת. כמי שמגיע אליו כמעט מדי יום, ראיתי במו עיניי את הדוחק ואת ההכרח לאפשר לכל המתפללים להיכנס בשערי המקום ולא להסתפק בעמידה במפתן. לכן ההרחבה התבקשה מאליה, אני שמח שהצלחנו להוציאה אל הפועל ומחכה כמו כולנו לראות את מתיחת הפנים של 'מקדש מעט' זה כראוי לבית הנבחרים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר