האיראנים דורשים

נשיא איראן לשעבר דורש 2 מיליארד דולר מהנשיא אובמה

אחמדינג'אד, שלח מכתב לנשיא האמריקאי בו דרש ממנו להפשיר את כספי איראן ולהשיב אותם זאת למרות פסיקת בית המשפט שקבע שהכסף שייך לנפגעי הטרור (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(stocklight / Shutterstock)

האיראנים התלהבו ככל הנראה מ-400 מיליון הדולר שהועברו לידיהם על ידי ארה"ב ומהעובדה שביום חמישי האחרון טען אובמה כי הסכם הגרעין אם איראן הוא הצלחה ונשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד שלח מכתב לנשיא ארצות הברית ברק אובמה ובו קרא לו להפשיר נכסים בסך שני מיליארדר דולר המוחזקים בידי וושינגטון.

במכתב, שתוכנו פורסם היום (ב'), כתב לו הנשיא לשעבר שעשוי להתמודד על כהונה נוספת בבחירות במאי הקרוב כי למרות ההבטחות לשיפור היחסים בין המדינות, "אותה מדיניות עוינת נמשכת". יצוין כי גם באיראן ממשיכים להתייחס לארה"ב כ"שטן הגדול".

אחמדינג'אד התייחס לפסיקת בית המשפט העליון בארצות הברית בחודש אפריל שאישר קביעה כי הכסף ישמש לפיצויי משפחות קורבנות הפיגוע בבסיס הנחתים בלבנון ב-1983 ונפגעי פיגועים אחרים שבהם מואשמת טהראן. איראן ערערה על הפסיקה בבית הדין הבינלאומי לענייני בוררות.

בתקופה האחרונה הופיע אחמדינג'אד, שכיהן שתי קדנציות כנשיא מ-2005 ועד 2013, באירועים ציבוריים רבים. עם זאת, הוא טרם הכריז על כניסתו הרשמית למירוץ שאותו מוביל הנשיא הנוכחי חסן רוחאני שהוביל את המשא ומתן לחתימה על הסכם הגרעין. בתקופת שלטונו של אחמדינג'אד הידרדרו יחסיה של איראן עם המערב, בעיקר בשל פיתוח תכנית הגרעין שלה והתבטאויותיו נגד ישראל וארה"ב. למרות זאת, הוא נותר פופולרי בקרב השכבות החלשות במדינה.

לקראת סוף כהונתו השנייה חל קרע בין אחמדינג'אד לממסד השמרני. עדיין לא ברור אם מועצת שומרי החוקה שמחליטה מי יכול להתמודד בכלל בבחירות תאשר את מועמדותו לכהונה שלישית. בחודש שעבר היא הודיעה כי הבחירות לנשיאות יתקיימו ב-19 במאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר