חמאס בסרטון תדמית חדש: טוב לחיות בעזה

חודשיים לפני העימות מול פתח בבחירות, בחמאס בוחרים להראות את הצד היפה של עזה עם פארקים, אגמים ושכונות מטופחות. לאורך השנים דאגו בחמאס להציג באופן שיטתי את רצועת עזה כ"בית הכלא הגדול בעולם" (חדשות)

אליאור לוי, ynet | כיכר השבת |
סרטון התדמית (צילום מסך)

המציאות המדומה של חמאס: בעוד חודשיים מהיום (ב') ייערכו הבחירות לרשויות המקומיות בגדה המערבית וברצועת עזה, שבהן ייאבקו ראש בראש לראשונה זה עשור תנועות פתח וחמאס. כחלק מתעמולת הבחירות פרסם חמאס סרטון תדמית על הישגיו ברצועת עזה, במטרה לשפר את מעמדו בקרב תושבי הרצועה, ובכדי להבליט בפני תושבי הגדה את יכולותיו הביצועיות בתחום המוניציפלי.

צפייה מעמיקה בסרטון מעלה שחמאס בחר לשווק את רצועת עזה כאחד המקומות הטובים להתגורר בהם במזרח התיכון. רצועת עזה מוצגת בסרטון כמקום מטופח, עם מבנים מרשימים ושכונות חדשות ומטופחות, פארקים רחבי ידיים, אגמים, כיכרות, חופי ים שטופי שמש ואנשים מחוייכים במקומות שונים ברצועה שמחזיקים שלט עם הכיתוב "תודה חמאס".

לצופה הממוצע שלא נכנס לרצועת עזה מימיו – נדמה כי החלום להפוך אותה לסינגפור של המזרח התיכון קורם עור וגידים. וזה כנראה בדיוק מה שבחמאס מעוניינים לשווק לפלסטינים. סיפור הצלחה לא רק לקהל התושבים שברצועה, אלא בעיקר לתושבי הגדה המערבית שמאסו בפתח. הסרטון מתמקד בחלקה המערבי והמבוסס יותר של הרצועה ומראה את הטיילות, המסגדים החדשים, חנויות מלאות בכל טוב, בית חולים מודרני, מלונות ואפילו חיי לילה פעילים.

עד כה בחמאס התמחו בשיווק סרטונים של הרצועה כשטח תחת מצור, או על פי הגדרתם – בית הכלא הגדול ביותר בעולם. סרטוני העבר דאגו להציג את רצועת עזה כשהיא עומדת להתמוטט תחת המצור הישראלי.

השכונות שכיכבו בשנים האחרונות בסרטוני חמאס, כמו סג'אעיה ההרוסה, מחנות הפליטים המוזנחים אל-בורייג' וג'באליה ושכונת זיתון הענייה, בולטות בהיעדרן. יוצרי הסרטון אף הגדילו לעשות והציגו שלט מרצועת עזה שמציג את תמונת יאסר עראפת – שבהוראותיו עונו בכירי הארגון בבתי הכלא של מנגנוני הביטחון הפלסטינים. כעת, כשהאינטרס משחק לטובת התנועה במערכת הבחירות, כל האמצעים כשרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר