תיעוד: חיילים בריטים בפעילות קרקעית בסוריה

BBC פרסם תמונות שמראות לראשונה פעילות של כוחות בריטיים על אדמת סוריה. החיילים הבריטים מסייעים למורדים להילחם בדאעש בגבול סוריה-עיראק (בעולם)

ynet | כיכר השבת |
התיעוד שפורסם הערב (מתוך BBC)

BBC פרסם הערב (יום ב') תמונות בלעדיות שמראות בפעם הראשונה כוחות מיוחדים של הצבא הבריטי בפעילות קרקעית בסוריה. התמונות הן העדות הראשונה למעורבות של כוחות בריטיים בלחימה הקרקעית.

לפי BBC התמונות צולמו בחודש יוני לאחר מתקפה של דאעש שבה נרצחו תשעה מורדים מתונים בעיירה אל-תנאף בדרום מזרח סוריה, ליד הגבול עם עיראק. החיילים הבריטים מאבטחים את בסיס המורדים בעיירה.

התיעוד שפורסם הערב

עדי ראייה מספרים כי התפקיד של החיילים הבריטים הוא הגנתי אך הם נושאים ארסנל שכולל רובי צלפים, מכונות ירייה כבדות וטילים נגד טנקים. בתחילת השנה דווח שהכוחות המיוחדים של בריטניה שהיו בירדן חצו את הגבול לסוריה כדי לסייע ל"צבא סוריה החדש", התארגנות המורדים בגבול סוריה-עיראק, בקרבות בתל-תנאף.

דובר "צבא סוריה החדש" סירב להגיב על התמונות של הכוחות המיוחדים, אך הכיר בכך שהם מסייעים ללחימה. "הכוחות המיוחדים של השותפים הבריטיים והאמריקניים שלנו מאמנים אותנו. אנחנו גם מקבלים נשק וציוד מהפנטגון וגם סיוע אווירי", אמר הדובר.

בחודש יוני אמר מחמוד אל-סלאח, מפקד בכוחות המורדים, כי הכוחות הבריטים המיוחדים מסייעים לו וללוחמיו. "הם עוזרים לנו בנושא הלוגיסטיקה, כמו מבני הגנה ששומרים על הבונקרים. דאעש תוקפים אותנו בכל שעות היממה".

התוכנית של הפנטגון לאמן ולצייד את המורדים הסורים המתונים נחשבת לכישלון, אחרי שרבים מהלוחמים נחטפו או מסרו את הנשקים לאל-קאעידה בסוריה. צבא סוריה החדש, שמגייס את רוב לוחמיו מאזור דיר א-זוייר, נכשל בכמה ניסיונות לשבש את הפעילות של דאעש בגבול סוריה-עיראק, אבל הצליח להדוף את המתקפות באל-תנאף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר