כל הפרטים

ביום חמישי: רופאי בתי החולים ישבתו

הרופאים מוחים על כך שייאסר עליהם לעבוד בקליניקות פרטיות ובשל סוגיות נוספות הקשורות למנהלים. בשביתה ישתתפו בתי החולים הממשלתיים • כל הפרטים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

ביום חמישי צפויים הרופאים לשבות. כבר לפני כמעט שבועיים הודיעה ההסתדרות הרפואית על סכסוך עבודה. הרופאים מבקשים לבטל את הסעיף בחוק ההסדרים שקובע שרופאים בכירים — מנהלי מחלקות ויחידות — לא יוכלו לנתח בקליניקות פרטיות, אלא יעבדו בשירות הציבורי בלבד, ובתמורה יזכו להעלאה משמעותית בשכרם. במשרד הבריאות מנסים לגרום לרופאים הבכירים לא לעזוב את בתי־החולים בשעות הצהריים, אז הם עוברים לנתח בקליניקות פרטיות תמורת שכר גבוה. לטענת המשרד, אם הם ימשיכו לעבוד בבית־החולים גם אחר הצהריים, יצטמצמו העומס הכללי ובעיקר התורים הארוכים לניתוח.

בנוסף, בהסתדרות הרפואית מלינים על הכוונה להגביל את כהונת מנהלי בתי־החולים ובכירים אחרים במערכת הבריאות הציבורית לתקופה של 13-12 שנה. כיום כהונת מנהלי בתי־חולים אינה קצובה בזמן.

סיבה שלישית לשביתה המתוכננת: בהסתדרות הרפואית מציינים כי שר הבריאות מתכוון להעביר חוק שיאפשר ענישה משמעתית נגד מנהלי בתי־חולים שיחרגו מהתקציב שנקבע להם. יצוין, כי במקרה ואכן בית חולים לא עומד בתקציבו בשל ניהול כושל המדינה אינה יכולה לאפשר לבית החולים לקרוס ועליה לממן את ה"פשלות" של המנהלים הגרועים.

ליצמן לעומת זאת לא מבין על מה המהומה. "אני לא מבין על מה הם מתכוונים לשבות", אמר אתמול שר הבריאות יעקב ליצמן. "הבהרתי ליושב ראש ההסתדרות הרפואית שאין כוונה לבצע חקיקה במסגרת חוק ההסדרים כדי למנוע מהרופאים לעבוד באופן פרטי". ליצמן מתעקש גם על עונשים למנהלי בתי־חולים שלא עומדים בתקציב: "אם מישהו לא מנהל נכון, אז או שהמנהל יוחלף או שהתקציב יוחלף".

כאמור, כרגע מדובר על שביתה של יום אחד בלבד — יום חמישי ובהחלט ייתכן שהיום או מחר יגיעו הצדדים להסכמה והשביתה תידחה. אם המגעים ייכשלו, ייתכן שיוחלט להרחיב אותה גם לשבוע הבא.

במהלך השביתה חדרי הלידה וחדרי המיון יפעלו כסדרם וייתנו מענה למקרים דחופים. המרפאות, אשפוזי יום וחדרי הניתוח יושבתו, ולא יתבצעו פרוצדורות רפואיות, למעט במקרים דחופים. מחלקות האשפוז יפעלו במתכונת שבת. על פי כללי השביתה, כל ניתוח שאינו מוגדר ניתוח חירום — מבוטל.

בשביתה ישתתפו בתי החולים הממשלתיים בלבד: תל־השומר, איכילוב, רמב"ם, אסף הרופא, בני ציון, ברזילי, זיו, גליל מערבי, וולפסון, פוריה והלל יפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר