זהירות!

יש לכם אנדרואיד? אתם חשופים להאקרים

חברת אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט מתריעה כי 900 מיליון מכשירים בעולם חשופים לפרצת אבטחה חמורה בתוכנה של השבבים מהם מורכבים רבים ממכשירי האנדרואיד (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

אין סוף לחששות ולתחכום של ההאקרים שיודעים לנצל כל פרצה כדי לחדור למכשירים ולגרום לנזק. פרצות אבטחה חדשות עלולות להפוך 900 מיליון מכשירי אנדרואיד ברחבי העולם לפגיעים יותר לווירוסים ולמתקפות סייבר, כך טוענים חוקרי אבטחת המידע של חברת צ'ק־פוינט הישראלית, שפירסמו אתמול (ב') ארבע פרצות אבטחה בתוכנה המותקנת בשבבים שמייצרת חברת קוואלקום עבור מכשירי אנדרואיד.

קוואלקום היא מהיצרניות המובילות והבולטות של מעבדים ושבבים המהווים את "המוח" של דגמי סמארטפונים רבים הנמכרים בעולם. פרצות אבטחה אלה כונו על ידי צ'ק־פוינט בשם QuadRooter. משמעות הפרצה היא שהאקרים עלולים לנצל אותה כדי לחדור למכשירי אנדרואיד, להשיג שליטה במכשיר, לעקוב, לצלם ולהקליט את המתרחש סביבו ואף אולי להתקין בו תכנות כופר. צ'ק־פוינט הודיעה לקוואלקום על הבעיה באפריל 2016, וזו פועלת לתיקון הבעיה באמצעות עדכוני תוכנה, אך זהו תהליך שעלול לקחת זמן ובינתיים מכשירים רבים יישארו חשופים.

בצ'ק פוינט מסבירים שהסמארטפונים שמכילים את שבבי קוואלקום ואשר מצויים בסיכון כוללים דגמים רבים ופופולריים, ביניהם סדרת מכשירי נקסוס, סמסונג, LG, סוני, HTC, מוטורולה, בלקברי, וואן פלוס, ואפילו מכשירי Blackphone הנחשבים למאובטחים במיוחד נמצאים בסיכון.

לבדיקה אם המכשיר שלכם חשוף, תוכלו להוריד מגוגל פליי אפליקציה חינמית בשם QuadRooter Scanner שפיתחה צ'ק־פוינט (אם אתם מתקשים למצוא אותה, חפשו אותה דרך שמו של היצרן check point). בצ'ק־ פוינט ממליצים בינתיים להוריד עדכוני גרסה לאנדרואיד, להימנע מהורדת אפליקציות שלא דרך חנות האפליקציות הרשמית - גוגל פליי ולהשתמש ברשתות וויי־פיי בטוחות וידועות בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר