הותר לפרסום

"פעיל החסד" שבנה מעגן ימי לחמאס בעזה

נחשפה עוד פרשה הממחישה את האופן בו החמאס מנצל את משאבי הסיוע של ארגונים בינלאומיים לאוכלוסיה בעזה, כדי לבצר את לחימתו העיקשת במדינת ישראל ותושביה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
וחיד בורש (צילום: שב"כ)

השב"כ ומשטרת ישראל, עצרו במהלך יולי 2016, את וחיד עבדאללה בורש, בן 38, מג'בליה שברצועת עזה, לאחר שנחשד כי מנצל את עבודתו בסוכנות הפיתוח של האו"ם-UNDP לפעילות ביטחונית עבור חמאס - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. כתב אישום הוגש נגדו על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

בורש עבד כמהנדס בסוכנות זו - שמבצעת פרויקטים של שיקום ופיתוח עבור האוכלוסייה בעזה, לרבות סיוע בשיקום בתים שניזוקו במהלך העימותים הצבאיים - מאז שנת 2003. במסגרת עבודתו הוא שימש כאחראי על הריסת הבתים ופינוי פסולת הבניין כדי לבנות במקומו אחד חדש.

מחקירתו של וחיד בשב״כ עלה, כי לפני כשנתיים הוא הונחה על ידי גורם בכיר בחמאס, להתמקד בעבודתו ב-UNDP, באופן שיאפשר לחמאס להפיק ממנו תועלת מירבית. בורש אכן ציית, וביצע פעולות שונות אשר סייעו לחמאס. כך, בין השאר, בשנה שעברה הוא סייע לבניית מעגנה ימית לשימוש הזרוע הצבאית של החמאס בצפון רצועת עזה, באמצעות משאבי ארגון הסיוע. כמו כן, במסגרת עבודות עליהן היה אחראי, הוא פעל מול מנהליו לתעדוף השיקום באזורי מגורים של פעילי חמאס, וזאת לאור פנייה שקיבל מהחמאס.

היו אף מקרים בהם ניצל החמאס באופן מופגן וכוחני את פעילות ה-UNDP לצרכיו. כך למשל, כאשר התגלו אמצעי לחימה או פתחי מנהרות בבתים שטופלו על ידי ה-UNDP, היה החמאס משתלט על אתר העבודה ולוקח את השלל לידיו. זאת, בניגוד לנהלים הברורים של האו"ם הקובעים כי יש לדווח לסוכנות האו"ם UNMAS, אשר אחראית על סילוק והשמדת אמל"ח. יצויין, כי גם פעילי חמאס נוספים שולבו בארגוני סיוע שכאלו.

בחקירתו, אף מסר בורש מידע אודות מחסנים, מוצבים ומנהרות של החמאס אליהם הוא נחשף במסגרת עבודתו ברצועת עזה.

כזכור, רק בשבוע שעבר נעצר בכיר בארגון הסיוע הבינלאומי "World Vision" ששימש סוכן של חמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר