צרות באריזות

סכין יפני בגלידת יונילוור ותביעה ייצוגית

המשבר של חברת יונילוור לא עוצר, כך מסתבר, במותג תלמה: סכין נמצאה לכאורה בגלידת שטראוס המשווקת ע"י החברה. ונער בן 13 שאכל קורנפלקס וחש בבטנו, הגיש תביעה ייצוגית (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גלידת קרמבו. ארכיון (צילום: מירב קריסטל, ynet)

הוגשה תביעה ייצוגית נגד חברת יוניליוור, בעקבות פרשת זיהום הקורנפלקס 'תלמה' של החברה, על ידי משפחתו של צעיר כבן 13 שלקה במחלת מעיים בעקבות זיהום זה. על פי כתב התביעה, שהגיש עו"ד יעקב דוידוביץ', בסך 15 מיליון שקלים, הנער חלה במחלה הנובעת מחיידק הסלמונלה, לאחר שאכל מהקורנפלקס המדובר.

המשפחה מספרת, כי הנער נוהג לאכול מדי בוקר את סוג הקורנפלקס ויותר משבוע הוא סבל מכאבי בטן המלווים בשלשולים וחום. במסגרת התביעה שהוגשה, קבע מומחה בתחום הרפואה הפנימית כי קיים קשר סיבתי בין אכילת אחד ממוצרי הקורנפלקס של חברת תלמה, לבין האפשרות כי מחלת המעיים בה לקה התובע נובעת מזיהום שנגרם מחיידק הסלמונלה.

"לפי הערכה כללית" - , נכתב בכתב התביעה - "המסתמכת על מועדי הייצור המזוהם וכן על הודעות מצב הנתבעת וכן על דיווחים תקשורתיים עסקינן בכ-5,000 איש שצרכו את מוצרי הקורנפלקס בתקופה הרלוונטית ומתוכם מוערך כ-50% שסבלו מן התסמינים שגרמו לכאב וסבל. לפיכך, מוערך הנזק על סך של 15,000,000 שקלים".

בתוך כך, לקוח שרכש אריזת גלידת קרמבו ביתית של שטראוס, מצא בה חתיכת להב של סכין יפנית. "נמנע כאן אסון, ממש ככה", טוען שירן ולק. הוא מספר, כי בשבת האחרונה הוא אירח בביתו שבתל אביב כמה חברים עם ילדיהם, ו"לקראת האירוח קניתי גלידת קרמבו של שטראוס שהילדים אוהבים. כשהילדים ביקשו עוד מנה מהגלידה, התחלתי לחפור באריזה עם הכפית, וראיתי שמשהו מבצבץ מתוכה. כשהוצאתי את החפץ מהגלידה והסתכלתי עליו מקרוב ראיתי שמדובר בלהב של סכין יפנית", הוא מתאר בראיון לאתר 'וואלה' שמביא את הידיעה.

"מדובר בגלידה שמכוסה בשוקולד מלמעלה, כך שכדי לראות מה יש בתוך הגלידה, צריך לפצח את השוקולד", מסביר ברני ארדוב, חבר של שירן שהתארח בביתו באותה העת. "אחרי שהילדים כבר אכלו מנה, שירן הלך להביא להם מנה נוספת ופתאום קרא לנו לבוא ולראות מה הוא מצא בתוך הגלידה. הסתכלנו וראינו את הלהב".

רוית, אשתו של ברני, מספרת: "היינו מזועזעים וניסינו לחשוב איך הסכין הגיעה לשם. כששללנו את כל האפשרויות הבנו שהסכין הגיעה בתוך האריזה של הגלידה. התחושה הייתה שגילינו כדור של אקדח בתוך הגלידה. אני פוחדת לחשוב מה היה קורה אם איזה ילד היה בולע את הלהב חס וחלילה. זה ממש לא נתפס".

היא לא זנחה את המקרה ופנתה לשירות הלקוחות של חברת יוניליוור, המשווקת את גלידות שטראוס. היא העבירה את פרטי המקרה ואת הטלפון של שירן לנציג החברה, שיצר קשר עם שירן והודיע שעל פי הנוהל שליח אמור להגיע לביתו כדי לאסוף את המוצר. אלא שאריזת הגלידה המקורית נזרקה לפח כבר באותו יום.

תגובת יוניליוור: הגורם הזר הועבר אלינו על ידי הצרכן ונמשיך לעמוד עמו בקשר - לשביעות רצונו. אנו בודקים כיצד זה הגיע אל המוצר על אף שלא קיימת התאמה בין הגורם הזר לסוג החומרים שנמצאים בקו היצור ועל אף מנגנוני הבקרה הכוללים גלאי מתכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר