קופצים לצפון

מסלול משפחתי, נופים ועתיקות במקום אחד

כיכר השבת בחר עבורכם מסלולי טיולים שמכילים בתוכם את כל מה שצריך: נופים מרהיבים, מאגרי מים, התאמה לכל המשפחה - חוויה עבור ילדים, סקרנות לבני הנוער, נגישות לקטנטנים, ומקום מסודר לשבת ולנוח עבור ההורים...ומזג אוויר פשוט מושלם. עוד לא יצאתם? (טיולים)

מסלול משפחתי עם נופים ועתיקות. שמורת טבע ארבל (צילום: ארכיון רט"ג)

לאן נוסעים בחופש? לצפון, זה ברור. כדי לנוח ולקבל שלווה אמיתית חייבים את הנופים הירוקים של הטבע והאוויר הנקי שהוא מציע.

אבל לאן יוצאים? בשביל זה אנחנו כאן. תנו לנו להציע לכם את המקום שמאחד את כל מה שטיול משפחתי צריך: גיבוש, סדר ובטיחות, והנאה ענקית.

רשות הטבע והגנים מציעה מגוון מקומות ברחבי הארץ, עם נופים, נחלים, אוויר צח וחוויה משותפת.

בצפון הארץ תמצאו את כל המקומות הנכונים, ולא סתם כולם נוסעים לשם כדי לנפוש. אז אתם יכולים לשבת ולהירגע - תנו לנו להציע לכם את המסלולים המהנים ביותר.

גן לאומי ושמורת טבע ארבל

מה קורה שם? מצוק הארבל מתנוסס מעל הכינרת ומשקיף לגולן ולחרמון. לפני 100 שנה נחפר שם בית הכנסת העתיק והמפואר. מגוון מצפורים. יש גם מסלול אתגרי למבצר המערות שכולל טיפוס בסולם יתידות.

איך מגיעים? מכביש טבריה - צומת גולני (77) , פונים בצומת כפר חיטים לכביש 7717 פונים ימינה בפנייה למושב ארבל, לפני הכניסה למושב לוקחים שמאלה ונוסעים כ - 3.5 ק"מ עד האתר.

מתי אפשר להגיע? כל יום בשבוע, א'-ה', 8:00 עד 17:00.

כמה עולה לנו? ילד - 10 ש"ח, מבוגר - 22 ש"ח. הנחות לסטודנטים ואזרחים ותיקים.

אוכל ושירותים: בכניסה למתחם ישנו חניון עם שירותים, מים לשתייה ומזנון. מקום לפיקניקים, אך הדלקת האש אסורה.

הוראות מיוחדות למסלול? יש להצטייד בנעליים, כובע ומים. אין להתקרב לשפת המצוק, ויש להיזהר מאבנים נופלות או מידרדרות.

כמה זמן יקח לנו? מסלול מבצר המערות הוא מעגלי באורך 2 ק"מ. יקח לכם 3 שעות בערך (תנסו לחשוב למה כל-כך הרבה זמן למרחק לא ארוך). מתאים למשפחות שאוהבות לטייל ובני נוער. אין נגישות לעגלות ילדים. בראש המצוק ישנו מסלול מצפורים שמתאים לכל המשפחה ולוקח בין חצי לשעה לשעה.

מומחים לטבע: המסלול משלב נופים ועתיקות. חפשו את שרידי בית הכנסת הקדום, ושימו לב לפריחה הוורודה הנדירה: הדרדר הנאה והציפורן המשולשל. למיטיבי לכת: "סגורית הארבל" - שבלול קטן שחי אך ורק בארבל.

היסטוריה ב19 מילים: יוסף בן מתיתיהו מספר על ניסיון של הורדוס לדכא מורדים שמצאו משכן במערות הארבל והשתמש בתחבולה כדי להגיע למערות.

רגע, אפשר להישאר לישון? בשמורת הארבל ישנם חניוני יום בלבד. רשות הטבע והגנים מציעה עבורכם מגוון חניוני לילה ברחבי הארץ. בחיפוש קליל כאן תמצאו את מבוקשכם.

טלפון, רבותיי: בבקשה - 04-6732904, או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר