ניצחו אראלים את המצוקים

ראש ישיבת מיר הגאון רבי אריה פינקל - זכר צדיק לברכה

אבל בעולם הישיבות עם פטירת ראש הישיבה הנערץ, שחלה לאחרונה. כוחות הצלה ביצעו בו מאמצי החייאה ממושכים, וברחבי הארץ נערכו תפילות, אך לאחר זמן מה הגיעה הבשורה הקשה (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל (צילומים: בעריש פילמר ורפאל יעקב לאנגזאם)

ברוך דיין האמת. בשעה האחרונה הסתלק לגנזי מרומים הגאון רבי אריה פינקל, ראש ישיבת מיר ברכפלד זצ"ל, והוא בן 85 בפטירתו.

הלווייתו תצא בשעה 11:00 בבוקר (רביעי) מהיכל ישיבת 'מיר ברכפלד' במודיעין עילית ובשעה 14:30 מישיבת 'מיר' בשכונת בית ישראל שבירושלים.

הגר"א פינקל כיהן כראש ישיבת מיר במודיעין עילית ("מיר ברכפלד"), חבר במועצת גדולי התורה של דגל התורה וחבר נשיאות ועד הישיבות.

לפני שנה וחצי נפל ראש הישיבה במהלך תפילת השבת בהיכל הישיבה, ושבר את רגלו. הדבר הצריך אותו לעבור ניתוח והמשך טיפול רפואי מורכב. בכל התקופה מאז, העתירו בהיכלי התורה והישיבות לרפואתו.

בחודשים האחרונים חלה הגר״א פינקל במחלה קשה בגרונו ועבר טיפולים מורכבים להחלמתו. בשבוע האחרון הידרדר מצבו והערב התמוטט בביתו שבמודיעין עילית כאשר כונני מד״א ואיחוד הצלה ביצעו בו מאמצי החייאה ממושכים.

ל'כיכר השבת' נודע כי הוא אמור היה להשתתף ביום שישי הקרוב באסיפה השנתית של חברי נשיאות מפעל הש"ס בביתו במודיעין עילית, ושעה לפני שהידרדר מצבו עוד הספיק לחתום על הכרוז האחרון של מפעל הש״ס לקראת הכינוס המדובר.

התפילות הלילה בהיכל ישיבת 'מיר ברכפלד' (צילומים: בעריש פילמר ורפאל יעקב לאנגזאם)

הגר״א פינקל זצ"ל, נולד בישראל בשנת תרצ"א, לרב חיים זאב פינקל זצ"ל, המנהל הרוחני של ישיבת מיר. אחיו, היה הרב משה פינקל זצ"ל שכיהן בהמשך כר"מ בישיבה.

בבחרותו למד הגר"א בישיבת פוניבז' המעטירה, וכשהגיע לפרקו, נישא לאסתר גיטל, בתו של הגאון רבי שמואל אהרן יודלביץ זצ"ל.

לאחר נישואיו למד בישיבת מיר, ובהמשך מונה לכהן בה כר"מ ומשגיח. באלול תש"ס הוקמה ישיבת מיר במודיעין עילית והוא הועמד לכהן בראשותה. לפני כארבע שנים מונה הגר"א לכהן כחבר במועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'. בישיבה הוא מסר שיעורים ושיחות ונחשב לדמות מוערכת בקרב בני הישיבה ותושבי המקום.

הותיר אחריו את בנו, הרב בנימין פינקל, מגיד מישרים ומשגיח בישיבה לצעירים "משכן ישראל", בנו רבי נתן צבי פינקל, חתנו הרב סער מייזל, מעורכי האנציקלופדיה התלמודית ובתו לאה מייזל.

תלמידיו ההמומים מספרים על ראש ישיבה שהיה ענק בתורה וגאון במידות טובות. לצד שיעורים עיוניים וידע בכל הש״ס כולו היה הגר״א זצל ענוותן ומעולם לא החזיק טיבותא לנפשיה.

כל ימיו חיפש רק כיצד לעזור ולסייע לבחורים ברוחניות ובגשמיות. דאג לכל אחד ואחד כאילו הוא בנו ממש. עבודת התפילה של ראש הישיבה היתה אף היא לשם דבר, כאשר מתוך יראת שמיים מופלגת היה מתפלל כמונה מעות.

ראש הישיבה זצ"ל היה דמות הוד מהדור הקודם של מנהיגי עולם התורה והישיבות. זהו אסון גדול לעולם הישיבות ולדור כולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר