צפו: מעגן הקומנדו של חמאס מכספי האו"ם

דובר צה"ל באנגלית, פרסם בחשבון הטוויטר תיעוד מהאוויר של מעגן הקומנדו הימי שנבנה בחופי עזה מכספי הסיוע של האו"ם שהועברו על ידי סייענים לטרור. צפו (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אנשי הקומנדו של חמאס בהדגמה (עבד רחים חטיב, פלאש90)

בצה"ל הבינו מזמן שכדי להסביר את ישראל יש צורך לפרסם מידע איכותי על פעולות הטרור ועל התפקיד של "ארגוני הסיוע" של האו"ם בתמיכה בטרור.

זה החל בחשיפה בשבוע שעבר על הבכיר בארגון האו"ם "וורלד ויז'ן" שהעביר כספים לידי חמאס וכתב האישום שהוגש כנגד מי שמימן את פרויקט הקומנדו הימי של חמאס וממשיך בפרסום באנגלית בחשבון הטוויטר של צה"ל, שבו חשף דו"צ בלילה האחרון תצלום אווירי של המעגנה (מרינה) שנבנתה עבור הזרוע הצבאית של חמאס בצפון הרצועה - במימון הכספים של סוכנות הפיתוח של האו"ם. בתצלום האווירי ניתן לראות את לשון הרציף שיוצאת לים, לא רחוק מחוף זיקים ואשקלון, וכן את מגדל הפיקוח והתצפית של המעגנה.

על פי כתב אישום שהוגש אתמול בעקבות חקירת שב"כ, ואחיד בורש, מהנדס בן 38 מג'בליה, העביר כספים מסוכנות האו"ם (UNDP) שבה הועסק לטובת הקמת המעגנה, שיכולה לשמש בין היתר את יחידת הקומנדו הימי של ארגון החמאס לפעילות מבצעית עתידית וליציאה לאימונים.

המעגן שנבנה בחסות כספי האו"ם (דו"צ)

במערכת הביטחון טוענים כי החמאס מתאמן מאז מבצע צוק איתן על הפעלת קומנדו ימי. במבצע הקודם ניסו המחבלים לפעול בחוף זיקית אך ערנות של התצפיתנית וחסדי שמים הביאו לכך שהמחבלים זוהו מבעוד מועד וחוסלו במהירות על ידי צה"ל. לפי הערכות בצה"ל, הזרוע הימית החשאית של חמאס מתבססת על ציוד צלילה ולחימה תת-ימי משוכלל, והיא כוללת מאות לוחמים שמתאמנים על החוף העזתי ובים עצמו.

מחקירתו של בורש עלה עוד מידע על מקרים שבהם ניצל חמאס את הסוכנות לצרכיו. כך למשל, כאשר התגלו אמצעי לחימה או פתחי מנהרות בבתים שטופלו על ידי ה-UNDP, היה חמאס משתלט על אתר העבודה ולוקח את השלל לידיו. זאת בניגוד לנהלים הברורים של האו"ם הקובעים כי יש לדווח על כך לצורך סילוק אמצעי לחימה והשמדתם.

חמאס הכחיש את ההאשמות מצד ישראל: "מדובר בטענות שקריות ואין להן כל בסיס. הטענות האלה הן חלק מהתוכנית הישראלית להגביר את המצור על רצועת עזה באמצעות רדיפת מוסדות הסיוע הבינלאומיים הפועלים ברצועה והפעלת לחץ עליהם. אנו מזהירים את הכיבוש הישראלי מפני המשך המדיניות הזו, וקוראים לקהילה הבינלאומית לשאת באחריותה על הצעדים הישראליים הללו, שיובילו להשלכות חמורות אם הם יימשכו".

ממשרד החוץ נמסר כי דבר מעצרו של בורש נמסר לבכירי לשכתו של מזכ"ל האו"ם ולראשי סוכנות הסיוע שלו. "אנו מצפים מהאו"ם ובמיוחד מסוכנות הסיוע לגינוי חד-משמעי של חמאס על הניצול לרעה של מנגנוני הסיוע, ולפעולה של ממש על מנת להבטיח שפעילות הומניטרית מגיעה לאלו שזקוקים לה, ולא לראשי הטרור של חמאס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר