השלום הספרדי מתקדם

בחצות לילה: מפגש חשאי בין הגר"ש עמאר לגר"ש כהן

הראשל"צ הגר"ש עמאר הגיע בחצות לילה למפגש חשאי אצל נשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן בנושא השלום הספרדי • לשכת הראשון לציון הגר"י יוסף: "חייבים להרבות קידוש ה'" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר והגר"ש כהן במפגש הקודם (באדיבות המצלם)

חשיפת "כיכר השבת": מפגש חשאי התרחש אמש (שלישי) בין נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן לראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, זאת "חלק מתהליך שלום רחב היקף". במעונם של שני הרבנים מסרבים לאשר את דבר המפגש.

אמש, השתתפו הגר"ש כהן והגר"ש עמאר, זה לצד זה, באזכרה במלאות השלושים לפטירת הרב רפאל טוויל ז"ל בישיבת 'בנין אב' בשכונת רמת שלמה. הרבנים כבדו האחד את השני בפתח נאומם ולאחר שעה קלה עזבו את המקום.

אך מה שהיה נראה תחילה כמפגש אקראי נוסף, הפך בחצות לילה למפגש דרמטי.

הגר"ש עמאר והגר"ש כהן, אמש לפני המפגש ברובע היהודי

ל"כיכר השבת" נודע כי שעות ספורות לאחר מכן, בחצות לילה, כשרחובות העיר העתיקה ריקים מאדם, נכנס הגר"ש עמאר למפגש חשאי עם נשיא המועצת הגר"ש כהן.

המפגש בין הרבנים נמשך שעה ארוכה, כאשר העוזרים והמקורבים של הרבנים לא הורשו להיכנס ולהאזין לשיחת הרבנים מלבד הגאון רבי יעקב כהן, בנו של נשיא המועצת.

מעדות שהגיעה מתושב השכונה עולה כי הגר"ש עמאר לא הגיע עם הרכב הקבוע שלו כאשר הנהג הוריד את הרב ממש בפתח הבית וביציאה הוא צעד רחוב שלם עד לרכבו.

לדברי גורם המעורה בנושא: "מדובר בחלק מהליך רחב היקף לשלום, תהליך שהתחיל מאז חג הפורים כשדרעי הגיע למעונו של הרב עמאר ונמשך בחתונת בת הראשל"צ הגר"י יוסף וכעת במפגש בארבע עיניים בין נשיא המועצה לרבה של ירושלים".

הגר"ש עמאר והגר"י יוסף ב"חתונת השלום" (יעקב כהן)

לדבריו: "התחיל מהלך של שלום שקצת נתקע ולכן כעת נשיא המועצת, המנהיג הרוחני של יהדות ספרד, מתערב בכדי לנסות ולסיים את המשבר שנמשך מאז הבחירות לרבנות הראשית".

יצוין, כי עדיין לא ברור מה היה תוכן השיחה, שכן רק שני הרבנים נכחו בה, אך לדברי המעורים בנושא המפגש כולו עסק בשלום בציבור הספרדי ולא "בסוגיה הלכתית כזו או אחרת".

בלשכת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בירכו על המהלך ואמרו ל"כיכר השבת": "זהו המשך ישיר לפעילות הראשל"צ למנוע מחלוקות בציבור, לא חייבים להסכים על כל דבר, וכלפי הציבור חייבים להרבות קידוש ה'".

במעונם של הגר"ש כהן והגר"ש עמאר מסרבים לאשר או להכחיש את דבר המפגש ושומרים על איפול מוחלט בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר