משבר הקורנפלקס

משרד חקירות מצא את האשם בהפצת המשטח הנגוע

מדו"ח של משרד החקירות עולה כי המשטח הנגוע נשלח על ידי חברת האחסון של תלמה, לוגיסטיקר שם מתברר שאחד העובדים החליף ברקוד כדי לשלוח את הסחורה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(הדס פרוש, פלאש90)

משרד החקירות "ויצמן-יער" הוציא דו"ח המסכם את החקירה של משבר הקורנפלקס של יונילוור, כיצד יצא משטח של 240 אריזות דגני בוקר נגועות בסלמונלה לרשת "יש חסד של שופרסל ומשם לצרכנים.

לטענת המשרד, המשטח יצא מהמחסן, שמנוהל על ידי חברת לוגיסטיקר, עוד לפני שהוכרז כמזוהם, אך גם לפני שהותר לו לצאת מהמפעל, שכן עדיין לא הגיעו תוצאות בדיקות שגרתיות שנערכו לו. לטענת משרד החקירות, מנכ"ל לוגיסטיקר הורה לעובדי המחסן שלא לשתף פעולה עם החקירה ולא להיבדק בפוליגרף.

"מחקירתנו עולה, כי המשטח החשוד כנגוע, שבפועל היה בסטאטוס חסום, קרי לא ניתן להפצה, זלג מהמחסן, ע"י הדבקת מדבקת UPI של משטח אחר, שלא היה בסטאטוס חסום", נכתב בדו"ח.

"עפ"י החקירות והשחזורים שערכנו, ברור, כי רק מי מעובדי חברת 'לוגיסטיקר' המנהלת ומתפעלת את המחסן היו יכולים לבצע זאת, כאשר הסבירות הגבוהה ביותר היא, כי מדובר בעובד שפרטיו בידינו כאמור לעיל, שהיה העובד שסימן את המשטח, טרם הפצתו לחברת שופרסל, שכן פרטיו מופיעים ברישומים תחת קוד אישי, הידוע אך ורק לו".

"גם מניתוח מערכות ה-SAP, המתעדות את תנועות המשטחים, עולה, כי המשטח החשוד כנגוע לא יצא משערי המחסן, והיה מסומן כמשטח חסום להפצה ורק השימוש במדבקת זיהוי של משטח אחר, אפשרה את הוצאתו להפצה", הוסבר.

"העלנו כי המשטח החשוד כנגוע, אוחסן במחסן של חברת לוגיסטיקר, חברה עצמאית המספקת שירותים לחברת יוניליוור, על המשתמע מכך. יצוין ויודגש, כי משלב מסוים בחקירות ניתנה הוראה ע"י מנכ"ל חברת 'לוגיסטיקר' לעובדי המחסן להפסיק לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ולא להיבדק בפוליגרף", נכתב בדו"ח.

מלוגיסטיקר נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "העובדות הנכונות באשר להשתלשלות האירוע שמקורו במפעל יוניליוור ידועות לנו ונלבן אותן מול הלקוח ולא בתקשורת.

צר לנו על הדו"ח החובבני וחסר האחריות של משרד 'ויצמן יער' שביצע את החקירה מטעם יוניליוור ובחר בסופו של יום להטיל את האשמה על מחסנאי, תוך שימוש בהשערות וסברות שאין להן שום בסיס ותימוכין במציאות, במקום למצוא את מקור התקלה.

בניגוד לנטען, שיתפנו פעולה עם הלקוח שלנו ועם כל הרשויות שפנו אלינו לרבות חברת 'ויצמן יער' שתחקרה שעות ארוכות את העובדים שלנו ונמשיך לעשות זאת בכדי לסייע ככל שניתן.

לא נשתף פעולה עם בודק מגמתי שמחפש ש"ג להאשים אותו במקום לבצע בדיקה מקיפה ומהימנה שתמצא את מקור התקלה האמיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר