שעתו של ה'מאמי הלאומי' | טור

רפורמה בבריאות? עולם התורה בסכנה

מעמדו של שר הבריאות יעקב ליצמן כ"מאמי הלאומי" מועיל בעיקר לעולם התורה. ישראל כהן קורא לליצמן לצאת ולהילחם ברפורמה בבריאות של כחלון ולו רק למען התורה הקדושה (טור)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כחלון וליצמן. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בערב הבחירות האחרונות ליוויתי בסיור מיוחד את יו"ר ועדת הכספים ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, שיצא לערב של הרצאות. האיש דילג בין כינוס לאנשי עסקים תל-אביבים, לצעירים מתחזקים ברמת גן ומשם לפנסיונרים שומרי מסורת בגבעתיים כשבכל מקום התקבל באהדה בלתי מוסתרת שלא לומר הערצה של ממש.

בסיום הערב כשנפרדנו, אמר לי גפני: "אתה שם לב לחיבור שלנו לכולם, כבר אין את ההסתה שהיתה פעם כלפי הציבור החרדי, אין את השנאה כלפינו והכל בזכות הפעילות שלנו בשביל כולם", כשהוא מתכוון לנציגי הציבור החרדי.

כששבתי הביתה הבנתי שאכן המציאות השתנתה. גפני צודק. העובדה שחברי הכנסת החרדיים הפכו להיות חברתיים הרבה יותר ודואגים לכלל עם ישראל מסייעת לתדמית הכללית של הציבור החרדי.

בקדנציה הנוכחית הדבר נכון שבעתיים.

הפעילות של שר הבריאות יעקב ליצמן בנושא טיפולי השיניים, הקנאביס הרפואי, העומס בחדרי המיון בבתי החולים, מהפיכת המזון הבריא לצד פעילותו החברתית של ח"כ משה גפני בוועדת הכספים גרמה לאהדה ציבורית רחבה לנציגי הציבור החרדי וממילא הורידה את מפלס השנאה והאיבה.

ייתכן מאוד והדבר לא מתבטא עדיין בדפוסי ההצבעה (אם כי בסקר האחרון של פרופסור אבי דגני קיימת עליה מטאורית) אולם הרווח הינו כפול.

גם שיפור התדמית החרדית, שהפכה אותנו בני הציבור החרדי מאנשים סחטנים ופרזיטים למי שפועלים למען כולם, וגם הסיוע שהדבר נותן לעולם התורה והישיבות כאשר "בחסות" הפעילות לכלל המגזרים בישראל בוטלו גזירות הגיוס, החינוך, התקציבים לעולם התורה ועוד, מה שעבר בשקט מתחת לרדאר של התקשורת הכללית באופן יחסי.

כעת מאיים שר האוצר משה כחלון עם הרפורמה לה שותף שר הבריאות יעקב ליצמן לגרום נזק אדיר לעולם התורה ולתדמית הציבור החרדי.

כחלון ,שמפיל את התיק על ליצמן, עלול לגרום לסדיקת התדמית של "המאמי הלאומי" כאשר בכלי תקשורת רבים כבר נשמעת ביקורת חריפה על הרפורמה.

במו ידיו עלול כחלון להרוס לשר ליצמן וממילא לכולנו את כל מה שעמל עליו השר ליצמן במשך שתי קדנציות במשרד הבריאות.

חבל להיגרר אחרי שר האוצר ולהקריב את השינוי המבורך שנעשה בשנים האחרונות שינוי היסטורי ומהפכה של ממש בתדמית החרדים וכמובן בתדמיתו של ליצמן עצמו.

השר כחלון רוצה להיאבק בציבור בישראל? בבקשה. שיעשה זאת בעצמו. אל תלכלך לנו את ליצמן - הבייבי של כולנו.

מכאן גם תצא הקריאה לשר הבריאות ליצמן, שהוכיח את יכולתו להוביל מהלכים נגד כולם - גם אלו שנראו תחילה מופרכים. ליצמן, זוהי שעתך, צא והילחם ברפורמה הבעייתית של כחלון ושמור על תדמית ה"מאמי הלאומי" המסייעת בראש ובראשונה לעולם התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר