מאבק נגד גוגל

240 אלף חתימות לעצומה להוספת פלסטין

עצומה שנחתמה על ידי מאות אלפי בני אדם קוראת לחברת גוגל להחזיר לתוכנת הניווט שלה את גבולות "פלסטין". גוגל השיבה כי מדובר בבאג בלבד (חדשות הטכנולוגיה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ישראל לא מופיע כמעט במפות של פייסבוק למרות היותה מדינה מוכרת זאת לעומת הפלסטינים שכל כפר בן 20 משפחות מופיע במפות הרשת החברתית. זאת למרות פניות רבות של אזרחים ישראלים לפייסבוק ישראל ופייסבוק העולמית.

לעומת זאת, הפלסטינים טוענים כי הם דווקא מקופחים זאת למרות שאין להם מדינה לפי שום קריטריון. עצומה להוספת פלסטין ל"גוגל מפס" תופסת תאוצה. יותר ממאה אלף גולשים חתמו ביממה האחרונה על עצומה הדורשת להוסיף את פלסטין למפות של גוגל. עד כה מילאו יותר מ-240 אלף בני אדם את פרטיהם בעצומה שנפתחה באתר change.org לפני חמישה חודשים. יוזמיה מעוניינים להגיע ל-300 אלף חתימות.

"מדינת פלסטין אינה מופיעה במפות של גוגל. למה לא? ישראל, שהוקמה על אדמה פלסטינית, בהחלטת מצוינת. אך אין אזכור לפלסטין. לפי גוגל פלסטין לא קיימת", כתב זאק מרטין, יוזם העצומה. "השמטת פלסטין היא עלבון קשה לפלסטינים, וחותרת תחת מאמציהם של מיליוני בני אדם שמעורבים בקמפיין להבטחת עצמאות פלסטינית ושחרור מהכיבוש והדיכוי הישראלי".

"זה נושא חשוב, משום שאנשים ברחבי העולם, כולל עיתונאים, סטודנטים, ואחרים החוקרים את המצב הישראלי-פלסטיני מתייחסים ל'גוגל מפס' כמוחלט. גם אם בכוונה וגם אם לא, גוגל הופכת את עצמה לשותפה לפשע הטיהור האתני של פלסטין שמבצעת ממשלת ישראל", נטען עצומה.

באתר "אל ערביה" דווח אתמול (ג') שהעצומה השיגה תאוצה מחודשת בעקבות דיווחים בתקשורת הבינלאומית, שטענו כי ההחלטה להסיר את התיוג "פלסטין" מהמפות ולסמל את השטחים הפלסטיניים כ"ישראל" התקבלה לאחרונה.

דובר מטעם גוגל כתב במייל ל"אל ערביה" כי פלסטין מעולם לא נכללה במפות של החברה. "מעולם לא היה תיוג 'פלסטין' במפות של גוגל, עם זאת גילינו באג שהסיר את התיוגים 'הגדה המערבית' ו'רצועת עזה'. אנחנו עובדים במהירות להחזיר את התיוגים האלה לאזור", כתב.

לפי הטענות, גולשים שחיפשו בעבר את פלסטין במפות של גוגל והתמקדו באזורים הפלסטיניים היו רואים את השטח מתויג כישראל, כשרצועת עזה והגדה המערבית מסומנות בקווים אדומים מקווקווים. עם זאת, טוענים שהקווים האלה נעלמו בימים האחרונים.

על פי הדיווח ב-NRG, פורום העיתונאים הפלסטינים טען שגוגל הסירה את סימון השטחים הפלסטיניים ב-25 ביולי, וב-4 באוגוסט התפרסמה הצהרה שמגנה זאת. לפי הצהרת הפורום, ענקית החיפוש היא "חלק מהמזימה הישראלית לבסס את עצמה כמדינה לגיטימית לדורות, ולמחות את פלסטין אחת ולתמיד". גולשים רבים הביעו מחאה בטוויטר בשימוש בהאשטג "להחרים את גוגל" (boycottGoogle#).

בעבר, גוגל הכירה בפלסטין. במאי 2013 החברה שינתה את הביטוי "השטחים הפלסטיניים" ל"פלסטין", בכל מוצריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר