5 דברים שקורים לכם בגלל שאתם שמאליים

מעבר לצורך לקנות מספריים מיוחדים, סליחה, להתמודד עם עולם שמותאם לגמרי לימניים, גם הבריאות שלכם יכולה להיות מושפעת מכך שאתם שמאליים ב-5 דרכים שונות (בריאות)

שמאליים נהנים יותר? לא בטוח (צילום: shutterstock)

מאתגר שם בחוץ לשמאליים. בממוצע, המשכורת שלהם נמוכה ב-10 אחוזים מעמיתיהם הימניים, ולעולם, כשהם יכתבו על דף, הזרת שלהם תחטוף כתמי צבע. אבל יותר מזה, שמאליות יכולה להשפיע על הבריאות שלכם לא מעט.

1. יתכן שאתם תופסים את הדברים אחרת מבחינה ויזואלית

רוב האנשים מביטים על אובייקטים מצד ימין תחילה, ואז עוברים לשמאל. אנשים שמאליים - בדיוק להפך. צורת ההסתכלות הזו יכולה לגרום להם להעדיף אמנות אחרת, ואפילו לראות פוליטיקאים באור שונה.

2. אתם עלולים לחוות יותר רגשות שליליים

מחקר סקוטי שנערך ב-2007, מצא כי שמאליים נוטים יותר להראות תסמינים של הפרעת דחק פוסט-טראומתית. בנוסף, מחקרים אחרים מצאו כי הסיבה שרגשות שליליים תוקפים יותר את השמאליים, היא כיוון שמוחם עובד בצורה מעט שונה ויוצאת דופן, מה שיכול להשפיע על הדרך בה הם מעבדים פחד וכעס.

3. אתם נוטים לסבול מהפרעת שינה

הפרעת שינה ספציפית מאוד הנקראת "הפרעת תנועת איבר תקופתית" (PLMD), הגורמת לסובלים ממנה לזרוק את זרועותיהם ורגליהם באופן בלתי רצוני בזמן שהם ישנים. לא ניתן לרפא את התסמונת הזו, אך טיפול תרופתי יכול להקל על התסמינים.

4. יש לכם סיכויים נמוכים יותר לחלות בדלקות וכיבים

טוב, לא הכל כאן זה חדשות רעות, מסתבר. לפי מחקר שפורסם בכתב העת Laterality, ישנן ראיות חזקות לכך שאנשים שמאליים סובלים משיעור נמוך יותר של דלקות פרקים וכיבי קיבה.

5. אתם יכולים להיות אתלטיים יותר

בתחומי הספורט הדורשים התמודדות מול יריב, השמאליים יתמודדו לרוב עם יריב ימני. בעוד השמאליים יודעים להתאים עצמם בקלות לעולם הימניים, לימניים ההסתגלות הרבה יותר קשה, וזה משאיר אותם בעמדת נחיתות תחרותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר