מחלוקת

המשפיעים לתמימים: אל תתפתו להסדר עם הצבא

בעוד חלק ניכר מרבני חב"ד תומכים בהסדר אליו הגיעו עסקני החסידות עם הצבא על הפטורים לתמימים שיוצאים לחו"ל, הרי שלא מעט משפיעים יוצאים בחריפות נגד ההסדר (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לאחר שאמש (רביעי) פורסם באופן רשמי ההסדר אליו הגיעו רבני ועסקני חב"ד עם שלטונות צה"ל באשר לסדרי הגיוס ומענקי הפטורים לתמימים היוצאים ללמוד בחו"ל, מתברר כי בחב"ד אין קונצנזוס סביב המהלך.

עוד בנושא:

מתברר כי בעוד חלק ניכר מרבני החסידות בירכו והיו שותפים למהלך, הרי שלא מעט רבנים אחרים ומשפיעים בחסידות טוענים כי אסור היה לחתום על ההסדר.

רבנים ומשפיעים ידועים יצאו בקריאה נרגשת לתמימים שלא לחתום על שום הסדר עם רשויות הצבא.

המשפיעים כותבים במכתבם כי "כ"ק אדמו"ר גילה דעתו כמה פעמים שאין לוותר על שום פרט בנוגע לגיוס כדי להשיג הסכמה לנסיעה לקבוצה. כפי שפורסם השנה במכתבו של הגרמי"ל לנדא (כח ניסן תשע"ו) ובגילוי דעת של רבני אנ"ש (אייר תשע"ו)".

במכתבם כותבים המשפיעים לבחורי הישיבות: "אנו פונים בזאת לעורר ולחזק את תלמידי התמימים המשיכו בלימוד התורה הקדושה ולא ללכת שולל אחרי כל מיני הסכמים שונים ומשונים המבטלים מעמד בן ישיבה".

גורם המקורב לרבנים שחתמו אומר ל"כיכר השבת" כי "המשפיעים רוצים בפנייתם במכתב זה להורים ולתמימים להעביר מסר חד וברור - כי גם שימוש במטבעות לשון חסידיות לא יהפכו את הטמא לטהור ואת הטרף לכשר".

לדבריהם מכתב זה אף מצטרף למכתבם של גדולי רבני חב"ד בארץ ישראל שאסרו אף הם לוותר על מעמד בן הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר