אנשים שגרים בעיר חשופים למחלות שונות ומשונות

נמצאה הסיבה המרכזית להתפשטות מחלות: מגורים בעיר. לפי המגזין הסביבתי ensia, הגורמים לכך הם תברואה בעייתית, צפיפות והעובדה שאנחנו לא מפסיקים לטוס ממקום למקום (בריאות)

גרים בעיר? אתם חשופים למחלות שונות ומשונות (צילום: Maryus Bio)

תשתיות מסודרות, מוסדות חינוך מפותחים יותר, מגוון שירותים רחב - יתרונות המגורים בעיר אינם מוטלים בספק, אך מסתבר שמאותן סיבות בדיוק, המגורים בעיר חושפים את הציבור לסכנות ומחלות שונות ומשונות.

מאמר שפרסם במגזין לאיכות הסביבה ensia, מפרט כיצד אחת הסיבות המרכזיות להתפשטות מחלות היא המגורים בעיר. הגורמים לכך הם תנאי תברואה לקויים, צפיפות, ושהות במקומות סגורים או שאינם מאווררים היטב (מישהו אמר אוטובוס?). בנוסף, העובדה שאנו מרבים לטוס ממקום למקום, רק מסייעת לחיידקים להגיע למקומות חדשים מהר יותר. והתוצאה: מגוון ענק של מחלות ובעיות בריאותיות.

בראיון למאקו, אומר ד"ר חגי לוין, מומחה לבריאות הציבור ואפידמיולוג סביבתי, כי המין האנושי פגיע למחלות מדבקות אף יותר מבעבר, כיוון שהגלובליזציה והעיור גורמים למגע רב בין אנשים ומגבירים את אפשרויות ההדבקה. "לכן, אנו מדברים כיום על עידן המחלות המגיחות והמגיחות מחדש" מציין לוין.

הפערים החברתיים אשמים לא פחות

בנוסף, אומר לוין, כי קיומם של פערים חברתיים והעובדה שישנן אוכלוסיות שאינן מסוגלת לספק לעצמן מענה הולם לבעיות בריאותיות, מגדילים את הסיכוי להתפרצות מחלות שיתפשטו מהן גם לשכבות האמידות.

לדוגמה, מערכת המים והביוב בעזה סובלת מתנאים קשים הגורמים לבעיות שעלולות לזלוג לשטח ישראל.

הפתרון, לדברי לוין, נמצא בידי משרד הבריאות, לו "תפקיד קריטי בהובלת המערכת, בניטור תחלואה ובמתן שירותי רפואה מונעת". מסיבה זו "איגוד רופאי בריאות הציבור, יחד עם האחיות, עם הורים ועם גופים נוספים פועלים להצלת השירות המונע והקמת רשות לאומית לבריאות הציבור" מסכם לוין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר