השקופים החדשים?

דרעי דרש העלאת שכר רבני הערים וסורב

במסגרת שיחות התקציב הלילה, דרש שר הפנים את העלאת משכורותיהם של הרבנים וראשי המועצות הדתיות, חלקם בצורה חדה של 90%. הדיונים בנושא ימשכו בכנסת

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
זה השקופים שדיברת עליהם? (צילום: ש"ס)

הבוקר בתום דיונים ארוכים במהלך הלילה אישרה הממשלה פה אחד את תקציב המדינה והוא יועבר לאישור הכנסת. בתקציב החדש שאושר לשנתיים הקרובות מראש יש קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה של כארבעה מיליארד שקל. אחד מאלו שנאבקו הלילה על תוספת תקציב היה שר הפנים, אריה דרעי, שמצא את השקופים החדשים - ראשי מועצות דתיות ורבני ערים.

מדיווחים שהגיעו לידי "כיכר השבת" על ידי גורמים בכירים דרעי דרש תוספות שכר משמעותיות במיוחד לראשי המועצות הדתיות ולרבני הערים בחלק מהמקרים עלייה בשכר של כ-90 אחוז. כדי להבין את פני הדברים יש לציין, שמשכורותיהם של רבני הערים, לדוגמא, אינן נמוכות כלל והן עומדות על כ-20 אלף שקל לרבנים בערים קטנות וכ-30 אלף בערים גדולות. דרעי דרש שמשכורותיהם של כל הרבנים יעמדו על כ-35 אלף ש"ח.

כרגע לא הצליח דרעי להגיע להסכמות עם האוצר שדחה את דרישותיו אך ההערכות הן שדרעי יאבק על הנושא בכל כוחו בעת אישור התקציב בכנסת. "אני מעריך שדרעי לא יוותר על דרישותיו אלו ויש סיכוי משמעותי שהוא יקבל בסופו של דבר לפחות את חלקן למרות שהעלאות השכר החריגות האלה אינן מידתיות ולא ברור על מה הן מסתמכות", אמר ל"כיכר השבת" גורם בכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר