חשיפת כיכר השבת

הת"ת התריע כבר לפני 6 שנים, המשטרה התעלמה

ת"ת מחזיקי הדת בתל אביב הושמץ קשות לאחר שכמה ממוריו הואשמו באלימות ופגיעות בילדים. היום נחשף כי המוסד התריע לרשויות על החשודים כבר לפני 6 שנים, אך לא נעשה דבר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Roy Alima/Flash90)

הפרשה המזעזעת בה מואשמים שישה מורים שלימדו בעבר בת"ת מחזיקי הדת של החינוך העצמאי בתל אביב במעשי פגיעה ותקיפה חמורים בילדים, גורמת לתחושות קשות מטבע הדברים בציבור החרדי המבקש להוקיע את אותם גורמים בעייתיים המנצלים את סמכותם ותפקידם למעשים אלימים שכאלו.

האירוע גרם גם חילול השם שכן מדובר במורים בעלי חזות חרדית. הערב ליל שבת צפוי ערוץ 10 להציג תחקיר של ילדים שלמדו בעבר במוסד החינוכי, מרביתם אגב יצאו בשאלה שמתראיינים ומספרים למצלמה על ההתעללויות הקשות.

החשש מפני העובדה שבעקבות התכנית יושמץ שוב הציבור החרדי ותלמוד התורה, כמו כלל מערכת החינוך החרדי תוצג חלילה כמי שמתעלמת מבעיות שכאלו ובוחרת לטאטא זאת מתחת לשטיח, מביא הבוקר גורמים בכירים הקשורים להנהלת המוסד לפרסם מסמך הנחשף כעת לראשונה בכיכר השבת ממנו מוכח כי כבר כשעלו הטענות החמורות על התנהגות המורה המתעלל (החשוד העיקרי ) עוד לפני 6 שנים מיהרו בהנהלת התלמוד תורה השייך לרשת חינוך העצמאי לפטר את המלמד והעבירו את התלונה כנדרש על פי החוק לאגף הנוער בתל אביב שהם העבירו את התלונה למשטרה.

לדברי הגורמים תמוה מדוע העדיפו באותו בזמן ברשויות החוק להעלים עין ולהשתיק את הסיפור ולא חקרו את ההורים והילדים וגם לא את ראשי המוסד כנדרש.

המסמך שמאשר את העברת המידע

לטענתם, רק כשחלק מהילדים עברו למוסד אחר וחלקם חזרו בשאלה עוררו שוב את הסיפור בכדי להשמיץ את המוסד החרדי מאינטרסים כאלו ואחרים בחרו ברשויות החוק להתערב. "אנחנו פעלנו כחוק וכנדרש והעברנו את כל החומר על החשדות כבר אז לרשויות החוק", מציינים אותם הגורמים.

יצוין, כי במקביל מבהירים בהנהלת התלמוד תורה ל"כיכר השבת" כי זהו עוול לנסות להשמיץ את כלל חסידות בעלזא בשל הסיפור, משום שמוסדות בעלזא בת"א אינם מנוהלים ומפוקחים כלל ע"י אנשי חינוך של חסידות בעלזא ולא כפופים להוראות האדמו"ר וועדת החינוך של החסידות, אלא שייכים לחינוך העצמאי.

השם בעלזא אמנם מתנוסס על בניין המוסד החינוכי, אך ורק בגלל ששם היה הבית של האדמו"ר הקודם, מרן מהר"א זי"ע. בעלזא מסייעים להחזקת המוסדות ע"ש האדמו"ר משום שזה כבוד לחסידות שעומד מוסד חינוכי על המקום של הבית של האדמו"ר זי"ע.

מדובר במוסד שמוסרים בו שיעורים בעברית דבר שלא מקובל באף מוסד של החסידות בארץ, מוסד ש-97 אחוז מתלמידיו אינם חסידי בעלזא כלל וכלל אלא תלמידים מציבור כלל חסידי ובעלי תשובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר