דרמת התקציב לפנות בוקר

דרעי ואזולאי השאירו פתק, ליצמן הוזעק והאוצר התקפל

הלילה התחוללה דרמה של ממש במסגרת דיוני התקציב לאחר שבמפלגות החרדיות גילו שכל ההסכמים איתם נעלמו מהתקציב החדש. כל הפרטים על הלילה הסוער וההישג של דרעי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ונתניהו. "שיחה בטונים גבוהים" (צילום: Edi Israel/FLASH90)

פרסום ראשון: הממשלה אשרה הבוקר (שישי) את תקציב המדינה, השרים הצביעו פה אחד בעד התקציב, אך מאחורי הקלעים התחוללה דרמה של ממש כאשר השרים החרדים יו"ר ש"ס אריה דרעי ודוד אזולאי עזבו את משרד רוה"מ ורק לאחר כשעתיים הוזעקו.

במהלך הדיונים על התקציב גורם בכיר ב"בית היהודי' נחשף לעובדה כי כל הסיכומים שהושגו איתם וגם בין החרדים - ש"ס ויהדות התורה למשרד האוצר לא הוכנסו לתקציב המדינה החדש. ולמעשה מבחינת החרדים מדובר בתקציב דומה לתקציב גזרות יאיר לפיד. החרדים הודיעו על משבר, האוצר האשים את לשכת ראש הממשלה, נתניהו התערב והתקציב תוקן.

כמו כן, רושם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, הישג גדול כאשר לאחר שנים של חוסר בתקנים בבתי הדין האזוריים. לראשונה זה שנים בתי הדין האזוריים יקבלו שמונה תקנים חדשים לבתי הדין. כמו כן, השכר של רבני הערים וההתיישבות יוחזר למצב לפני גזרות יאיר לפיד ובנוסף, חמישים תקנים חדשים לבני התיישבות. יודגש, הנושא לא נסגר, אך הוסכם.

כך התנהלה הדרמה בלשכת ראש הממשלה

חצות לילה: גורם 'ב'בית היהודי' מגלה שמשרד האוצר לא עמד בהסכם וכל מה שהמפלגות השיגו לא נכנס לתקציב. הגורם מערב בנושא את אריה דרעי שנכח בדיונים.

דרעי עובר על החומר ומבין שמישהו משקר להם. הוא מחייג לשר יעקב ליצמן - שבשעות אלו נמצא בביתו כחלק מהמשבר על תקציב הבריאות - ועדכן אותו על הבעיה הגדולה.

הלכו יד ביד לאורך הדיונים. (צילום: מארק ישראל סלם / POOL)

ליצמן ודרעי סוגרים יחד עם שרת המשפטים איילת שקד שייצגה את 'הבית היהודי' בדיונים שהולכים יחד אחת נגד האוצר: "אם ההסכמים לא יכובדו והתקציב לא יעודכן נצביע נגד ונלך למשבר. יהיה כאן משבר ולא עוד כותרת".

01:00 בלילה, אנשי האוצר מאשימים את לשכת ראש הממשלה וטוענים שהם האחראים לאי הכנסת ההסכמים לתקציב החדש. השרים החרדים ממתינים לנתניהו, ונכנסים לפגישה. "בפגישה היו טונים גבוהים מאוד" מספר גורם שנכח במפגש.

02:00 בלילה, השרים אריה דרעי ודוד אזולאי ניגשים למזכיר הממשלה המכהן ומשאירים אצלו פתק הצבעה 'נגד' התקציב. השניים עוזבים את לשכת ראש הממשלה.

03:30 לפנות בוקר, החרדים מנהלים משא ומתן מבתיהם, דרך הטלפון. בלשכת רוה"מ ובמשרד האוצר מבינים שהמשבר אמיתי ונכנעים. התקציבים שהובטחו הוחזרו. מלבד 260 מיליון שהובטחו לכל חבר כנסת בחלוקה של 20 מיליון לכל ח"כ. "גם את התקציב הזה הבטיחו להחזיר אבל בדיונים בוועדת הכספים בכדי שלא יהיו דרישות נוספות".

בשלב הזה במשרד רוה"מ מנסים להפריד את הברית של החרדים ו'הבית היהודי', אך ליצמן ודרעי עומדים בהטחה והלכים יד ביד עם שקד. ו'הבית היהודי' מנצח והתקציב מעודכן גם בהישגים שלהם.

04:00 לפנות בוקר, השרים החרדים חוזרים למשרד ראש הממשלה ומשתתפים בדיונים ומצביעים בעד התקציב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר