2 מיליון דולר גויסו תוך שעתיים לילדי צרפת

מסיבת ההתרמה שנערכה השבוע במנהטן בראשות גדולי ישראל עבור ילדי צרפת הוכתרה בהצלחה כשהנוכחים פתחו את ליבם וכיסם ותוך שעתיים נאסף סכום ענק (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מסיבה היסטורית נערכה בשבוע האחרון עם תוצאה מפתיעה: 2 מיליון דולר גויסו לטובת 'הקרן להצלת ילדי צרפת' בתוך שעתיים. המיליונים הללו מצטרפים לשלושה מיליון דולרים שגויסו במסע ההיסטורי שנערך לאחרונה לטורנטו שבקנדה. בראש המסיבה המיוחדת שנערכה במשרדיו של המליונר החרדי הנגיד רובי שרון ברחוב ברודוויי במנהטן - עמדו גדולי ישראל בארה"ב: כ"ק האדמו"ר מהרי״י מסאטמר, הגאון הגדול רבי דוד פיינשטיין והגאון הגדול רבי מלכיאל קוטלר.

'הקרן להצלת ילדי צרפת', הוקם לאחרונה לטובת יהודי צרפת העולים לישראל בחסות ה'סוכנות' וילדיהם נשלחים למוסדות ממלכתיים ואינם מקבלים חינוך דתי. לנוכח הכאב על אבדן נשמות קבעו גדולי ישראל באסיפה שנערכה בחורף האחרון בבית כ"ק האדמו"ר מקאלוב. גדולי ישראל ביקשו מהמיליונרים ר' ראובן וואלף ור' ראובן שרון לעמוד בראש הקרן. לפני כחודש טסו גדולי ישראל למסע בזק לטורנטו. תוך פחות מ-12 שעות גויס סכום של למעלה משלוש מיליון דולר עבור הקרן. הביקור עורר רושם רב והעניק השראה גם לנגידים הניו יורקים שכאמור השבוע נאספו לערב התרמה משלהם.

בד בבד, שלח האדמו"ר את בנו הגה"צ אב"ד סיגוט לביקור בצרפת לעמוד מקרוב אחר צרכי הקהילה היהודית ברפובליקה. הרב מסיגוט נפגש עם רבני העיר ועסקנים ושמע על היערכותם לרישום ילדים למוסדות לקראת שנת הלימודים הבאה. לאור זאת, קבע האדמו"ר מסאטמר כי יש חובה לפעול גם עבור ילדי צרפת שנותרו בצרפת כדי להעניק להם חינוך יהודי טהור.

לערב ההתרמה המיוחד שנוהל בראשות הנגידים חברי הקרן ר' ראובן וולף, ר' ראובן שרון והרב אליעזר קסטנבוים, הגיעו מבכירי הנגידים בניו יורק שהעניקו את תמיכתם עבהור הקרן וטקיבלו את ברכתם של גדולי ישראל. בתוך כשעתיים נאסף סכום אגדי של שני מיליון דולר.

הנגיד ר' ראובן וולף הודה לרבי על עמידתו בראש הקרן למען ילדי צרפת, ואמר: "בעולם העסקים אני נודע כמי שעושה שותפויות עם כל מיני אנשים בעסקאות של מיליוני דולרים, אך שותף כזה כמו האדמו"ר מסאטמר אף פעם עוד לא היה לי". גדולי ישראל נשאו דברותיהם וברכו את הנגידים בברכת הצלחה בכל מעשי ידיהם ונחת מצאצאיהם.

הגה"צ אב"ד סיגוט חלק עם המשתתפים את מצבם של יהודי צרפת והחיוב לתמוך במוסדות שלהם. הגר"ד טויב הקריא מכתב מאביו האדמו"ר מקאלוב לכבוד הנגידים והמסיבה: "ויהי נועם עליכם, שתשרה שכינה במעשי ידיכם", דברי האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר