המשטרה משיקה אפליקציית חירום חדשה

משטרת ישראל משיקה אפליקציה מיוחדת למען שיפור השירות לאזרח - "100 חירום". מהיום ניתן יהיה לפנות למוקד 100 באופן מיידי בשתי נגיעות במסך מכשיר הנייד (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך)

לראשונה, משטרת ישראל תאפשר לציבור לפנות אל מוקד החירום 100 גם דרך אפליקציה סלולארית מיוחדת שפותחה במשטרה. מיקום הפונה ישודר למוקד 100 בזמן אמת לאיתור מדוייק ומהיר להגעת ניידות במידת הצורך.

זהו עוד נדבך בתכנית המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל להתעצמות הטכנולוגית והמקצועית של מוקד 100 במטרה לשפר את השירות לאזרח.

לצד שיפור השירות לאזרח, ע"י הנגשת שירותי המוקד דרך אפליקציה סלולארית, מדובר בפיתוח משטרתי המקדם את אפקטיביות ניהול אירועי חירום והמענה המבצעי המיידי של המוקד, ובכלל זה:

  • אפקטיביות בניהול אירוע - יכולת צפייה בזמן אמת במיקומו המדויק של פונה במצוקה. סיוע לאזרח שאינו מצליח להסביר את מיקומו, או שניווט בשוגג למקום בו הוא חש בסיכון וצריך הכוונה.
  • הערכת מהימנות דיווח לפי מיקומו.
  • צפייה במפה מגשרת על קושי של שמע וקליטה.
  • קיצור זמן שיגור והגעת ניידת
  • סינון מטרידנים – ע"פ מקור מיקום הדיווח.

האפליקציה "100 חירום" זמינה החל מהשבוע להורדה בחנויות הסלולאר של אייפון ואנדרואיד כאחד.

בנוסף, בכוונת המשטרה לאפשר גם לאפליקציות נוספות שהציבור נוהג להשתמש בהן לשלב בהן את החייגן המתקדם. משטרת ישראל הפיצה "קול קורא" והזמינה אפליקציות מוכוונות מיקום, נהיגה, חניה ועוד העונות על הצורך המקצועי והיכולות הטכנולוגיות לפנות ולשלב את לחצן החירום בדף הבית שלהם לנוחות המשתמשים.

בשלב זה, האפליקציה שולבה באפליקציית "פנגו" שביקשה לאפשר ללקוחותיה ללחוץ על "הכפתור האדום" שיופיע במסך הראשי של האפליקציה ולהגיע ישירות למוקד 100. לאפליקציית פנגו מחוברים כ- 1.5 מיליון נהגים בישראל.

במשטרה מדגישים, כי מדובר באמצעי חשוב שביכולתו להציל חיי אדם. ״אנחנו מבקשים ומדגישים בפני הציבור שיש להשתמש באמצעי זה במצבי חירום בלבד הדורשים סיוע משטרתי".

במשטרה יצטרכו לתת את הדעת לחלק ממסלולי המוגן בהם משתמשים רבים בציבור החרדי, שמאפשרים התקנת אפליקציות נבחרות אך לא מקבלים הודעות טקסט, מה שמונע את התקנת האפליקציה שדורשת אישור בהודעה. ניתן לפתור זאת בקלות על ידי הוספת אופציה התקשרות לקו דבר שיאפשר גם למכשירים הכשרים להתקין את אפליקציית החירום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר