20,000 דבורים השביתו את המטוס האימתני

מטוס ה-F-22 הוא ה'חמקן' הטוב בעולם - לפחות עד שהגיע יורשו - ה-F-35, שוויו הוא לא פחות מכ-140 מיליון דולר. מי שהצליח להשביתו כליל הוא... נחיל דבורים ענקי במנוע (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הדבורים במטוס (צילום: חיל האוויר האמריקאי)

לא פחות מ-20,000 דבורים החליטו להקים מושבה על ה-F-22 של חיל האוויר האמריקאי, אחד המטוסים היקרים והמתקדמים ביותר בעולם - וגרמו לקרקועו. מה שנראה כמו ענן של עשרות אלפי דבורים, התגלה על ידי צוות תחזוקה מטייסת 192 בבסיס בווירג'יניה שבארה"ב, על גבי צינור הפליטה של המנוע.

כוורן, שגם משרת במילואים, הוזעק לבסיס וטען שמדובר באחד הנחילים הגדולים שהוא ראה מימיו. הוא גילה שהמושבה שוקלת לא פחות מ-8 ק"ג - להערכתו כ-20,000 דבורים. "הייתי בהלם, אבל ידעתי שהן פה רק כי הן חיפשו מקום חדש לגור בו, והן לא מעוניינות לעקוץ אף אחד", הוסיף ג'פרי בסקין מצוות התחזוקה בבסיס.

בסקין היה זה שהורה שלא להשמיד את הדבורים אלא להשתמש בהן בחוכמה. "כל דבורה חשובה. חלק גדול מהיבול שלנו תלוי בדבורים שתפקידן להאביק. ידעתי שאנחנו חייבים לשמור עליהן", אמר. גורם אחר בבסיס הסביר שהדבורים ככל הנראה הגיעו מקן אחר, גדול יותר, שנמצא בבסיס: "כוורות גדלות עד שהן נעשות צפופות, והדבורים מחפשות מקום חדש עבור המלכה שלהן, בדרך כלל באביב או בקיץ".

יצויין, כי בחיל האוויר האמריקאי החליטו לא להסתיר את ה"תקרית", ותמונות של הכוורת פורסמו באמצעי התקשורת העולמיים. לדבורים - אם דאגתם - נמצא שימוש יעיל ויצירתי: המושבה הועברה בשלמותה למבשלת בירה מקומית שמתבלת בדבש את המשקאות שהיא מייצרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר