בָּתֵּינוּ - לְנָכְרִים

חודשו החיפושים אחרי 'רכבת הזהב' הנאצית - העמוסה בשלל הנרצחים

שנה אחרי שעלה לכותרות דבר קיומה של "רכבת זהב" מסתורית בה יתכן שהובילו הנאצים שלל רב ששדדו מהנרצחים - החיפושים אחריה מתחדשים בימים אלו (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מזוודה עם מטילי זהב. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בסוף השבוע האחרון, חידשו 'ציידי אוצרות' וותיקים את חיפושיהם אחרי רכבת הזהב הנאצית, בדרום מערב פולין. החיפושים נמשכים למרות שאין עדויות לכך שהרכבת, שבמשך שנים נטען שנעלמה אחרי מלחמת העולם השנייה, אכן קיימת. דובר הפרויקט, אנדז'יי גאליק, אומר: "לא מדובר במחט בערמת שחת. אם הרכבת שם אנחנו נמצא אותה".

כזכור, לפני שנה הענין זכה לכותרות ברחבי העולם אחרי ששני גברים טענו שגילו את הרכבת המשורינת ליד העיר וולברזיץ', אחרי שהשתמשו במכ"ם חודר קרקע. פיוטר קופר הפולני ואנדראס ריכטר הגרמני אמרו שהם גילו - בין שמונה לתשעה מטרים מתחת לאדמה - כמה קרונות רכבת באורך כולל של 98 מטרים.

"אנחנו מאמינים שבקרונות הרכבת יש בעיקר כלי נשק", הם טענו אז, אך האגדה המקומית מספרת כי הקרונות מלאים ביצירות אומנות, יהלומים וזהב שבזזו הנאצים במהלך המלחמה. הנאצים הכריחו אסירי מלחמה לחפור רשת מנהרות באזור, וכמה מקומיים מספרים שבזמן שהצבא האדום התקרב הם ניסו להחביא את השלל.

הדיבורים על רכבת הזהב הנאצית הביאו בשנה שעברה לאזור המדובר, המוני תיירים וציידי אוצרות רבים. גם הקרבה של האתר לרשת מנהרות תת קרקעיות סודיות שבנו הנאצים, שחלקן נמצאות בסביבת טירת קשיאז שם נטען שהחביאו הנאצים חפצים יקרי ערך שבזזו, מציתה את דמיון ההמונים.

.

יצויין, כי גיאולוגים מאוניברסיטת קרקוב לטכנולוגיה ומדעים לא מצאו ראיות לקיומה של הרכבת בבדיקות לפני כשמונה חודשים, אך למרות זאת ציידי האוצרות לא מתייאשים. לדבריהם, "אפילו אם נמצא מנהרה זאת תהיה הצלחה. הרכבת יכולה להתחבא בתוכה"

"אני מקווה לתשובות בתוך שבוע מתחילת החיפושים. הכול יהיה ברור עד יום חמישי בשבוע הבא", אמר לערוץ טלוויזיה פולני בכיר המחפשים, בזמן שהצוות שלו התחיל להכשיר את האזור ולגזום את הצמחייה. בדיקות מכ"ם יתבצעו מחר וביום שלישי יתחילו החפירות בעומק של שישה מטרים בשלושה אזורים לאורך קטע של מאה מטרים במסילות הרכבת הישנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר