משרד הבריאות אוסר על טחינת הנסיך לייצר ולשווק מוצרים

פרשת הסלמונלה במוצרי סלטי שמיר: בתום שימוע ממושך הודיע משרד הבריאות כי חברת טחינת הנסיך התנהלה בדרך רשלנית, לא אחראית, לא ראויה ולא מקצועית. הליך החקירה עדיין נמשך, ובסיומו ישקול משרד הבריאות אם לנקוט בצעדים משפטיים

רותם אליזרע, ynet | כיכר השבת |
עפיף טאנוס, מנכ"ל טחינת הנסיך (צילום: פלאש 90)

חברת טחינת הנסיך התנהלה בדרך רשלנית, לא אחראית, לא ראויה ולא מקצועית - כך הודיע משרד הבריאות לאחר שימוע של שעות ארוכות שנערך היום (א') לנציגי החברה, בפרשת הסלמונלה שהתגלתה במוצרי סלטי שמיר.

בתום השימוע הוחלט, כי בשלב זה נאסר על החברה לייצר ולשווק את מוצריה. כמו כן הוטלה על החברה חובה להשמיד את המוצרים המזוהמים. גורמים במשרד הבריאות הוסיפו שהליך החקירה טרם הסתיים. היום בוצע דיגום נוסף במפעל ובדיקות בדרכי השיווק. בסיום הליך החקירה ישקול משרד הבריאות את הצעדים המשפטיים המתחייבים ממנו.

לשימוע, שהתקיים בלשכת הבריאות של מחוז צפון, זומן מנהל ומייסד מפעל טחינת הנסיך, עפיף טאנוס. ההחלטה להזמין אותו לשימוע בפני בכירי האגף האחראי על פיקוח המזון התקבלה ביום חמישי האחרון, לאחר שהתברר שמפעל טחינת הנסיך העביר חומר גלם מזוהם בסלמונלה למפעלי סלטי שמיר, מבלי לעדכן אותם. בנוסף לכך, כאשר הגיעו נציגי משרד הבריאות למפעל, בשבוע שעבר, נציגי החברה לא דיווחו להם על כך שחומר גלם הועבר, על אף שהתקיימה באותו זמן חקירה אפידמיולוגית".

פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמר בשבוע שעבר כי מפעל טחינת הנסיך ידע על האפשרות לזיהום כבר זמן רב, אולם פעל מאוחר מדי: "המפעל ידע על האפשרות של הזיהום החל מ-24 ביולי ולא העביר דיווח".

בסוף השבוע ניתנה החלטה לעצור את השיווק של מוצרי החברה. "למעשה כרגע המפעל הזה לא מייצר ולא משווק. אין לו רישיון יצרן", הבהיר פרופ' גרוטו, "אחרי שתסתיים החקירה, נפעל בכל ההליכים המשפטיים לרבות תביעה לבית המשפט המחוזי על אפשרות של סיכון הציבור. זה הליך אזרחי שיכול להטיל עליהם קנסות וסגירה". יחד עם זאת, בשלב זה למרות שהמפעל לא יכול לייצר ולשווק - לא ניתן לו צו סגירה.

גורמים במשרד הבריאות סבורים שלא יהיה מנוס מהאפשרות להגיש תביעה נגד החברה. "זה מקרה חמור יותר מיוניליוור, שבו זליגת החומר המזוהם הגיע למדפים כתוצאה מהתרשלות", אמר אתמול גורם במשרד, "במקרה של טחינת הנסיך – ידעו בעלי המפעל על חומר הגלם המזוהם, מכיוון שהם קיבלו אותו חזרה לאחר בדיקות המעבדה של צבר ושטראוס, ובכל זאת שיווקו אותה לסלטי שמיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר