לא רק בטחינה ובקורנפלקס

נחשף: עופות נגועים בחיידק הסלמונלה משווקים בישראל

מסמך שפורסם בערוץ 2, מעלה כי עופות נגועים בחיידק הסלמונלה משווקים בישראל כחלק ממדיניות של המשחטות, זאת בזמן שאותם עופות נפסלו לייצוא לאירופה בגלל סטנדרטים מחמירים (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

מסמך רשמי שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2, מעלה כי עופות נגועים בחיידק הסלמונלה משווקים לכאורה כחלק ממדיניות של המשחטות, זאת בזמן שאותם עופות נפסלו לייצוא לאירופה.

על פי הדיווח, המידע המטריד נחשף במסגרת תביעה שהוגשה בעקבות תחקיר הערוץ בו סיפרו פקחים מהשירות הווטרינרי לפעילה של "אנונימוס" על ליקויים ונהלים מקלים.

בעקבות התחקיר, הגיש עו"ד גלעד הלר בקשה לתביעה ייצוגית נגד המשחטות הגדולות בישראל, שאחת מהן, "עוף הגליל", השיבה בחוות דעת של ד"ר אליעזר נילי, שהיה עד לפני כארבע שנים אחראי על כל מערך המשחטות בישראל.

אילוסטרציה (שאטרסטוק)

במסמך של ד"ר נילי שנחשף הערב בחדשות 2 נאמר כי: "פסילת משלוח בשר לייצוא לקהילה האירופית, עקב זיהוי נוכחות סלמונלה ברמה של מעל 10%, אינה מחריגה את המשלוח לשיווק בישראל, בה, לצערנו, הרמה הממוצעת המותרת גבוהה יותר".

עוד צויין בדיווח כי לפני מספר חודשים, המליץ מבקר המדינה למשרד הבריאות לשנות את המדיניות, להחמיר את הסטנדרטים - ולסמן אזהרות על גבי אריזות של מוצרים נגועים בחיידק.

קראו גם:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר