"אסור להרשות כניסת קיצוניים"

בית שמש סוערת: בגלל הישיבה של רבי משה שטרנבוך

ישיבת הראב"ד רבי משה שטרנבוך רכשה מבנה בבית שמש הוותיקה, והעיר סוערת. חברי מועצה מאיימים להתפטר, התושבים זועמים ומסיתים נגד "הקיצוניים" והעירייה מנסה להתגונן (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב משה שטרנבוך, הראב"ד (באדיבות המצלם)

בשבוע האחרון סוערות הרוחות בבית שמש בעקבות כך שישיבתו של ראב"ד "העדה החרדית", הגאון רבי משה שטרנבוך, רכשה לפי הדיווחים עבור הישיבה מתחם גדול בן שלושה וחצי דונם הממוקם בעיר הוותיקה.

עסקנים בציבור החילוני מתנגדים למעבר הישיבה למבנה המדובר וטוענים שצעד זה עלול להוות סתימת הגולל על המשך קיומה של בית שמש החילונית.

החשש של אותם גורמים הינו שבעקבות מעבר הישיבה לשכונה יחל עד מהרה בכל האיזור תהליך של התחרדות ושינוי צביון השכונה.

העיתונות הכללית בבית שמש אף יצאה בסוף השבוע בכותרות ראשיות נגד המהלך וחברי המועצה יצאו בסידרת הצהרות ואיומים, יחד עם זאת היועץ המשפטי של העירייה מסר בתגובה לאחד העיתונים כי העיסקה הינה פרטית ולא הקצאה של העירייה ואין צורך בשינויי יעוד בשביל לפתוח שם ישיבה.

שלום אדרי, יו"ר סיעת הליכוד בעירייה, צוטט באתר 'שמש נט' אומר כי "מיד כשנודע לי עניין המכירה נפגשתי עם רה"ע משה אבוטבול והודעתי לו חגיגית כי סיעת הליכוד מתנגדת באופן נחרץ למכירה לישיבה חרדית בתוככי שכונה חרדית ובלב ליבה של העיר הוותיקה וסמוך למרכז קניות - קניון נעימי. עניין שיפר את האיזונים והצביון בשכונת מגורים ובמרכזי הקניות הסמוכים.

"בימים אלו, אני עורך בדיקה מקיפה מול המנהל בדבר המכירה של חברת בזק לגוף פרטי, נשאלת השאלה האם בזמנו חב' בזק קיבלה מהמדינה את הקרקע כשטח חום, בהנחה שכן, על חברת בזק להחזיר את השטח למדינה ובוודאי לא לסחור בקרקע ולמכור לבעלות פרטית.

"בנוסף, בישיבת הנהלת הקואליציה שהתקיימה בשבוע שעבר הודעתי באופן חד משמעי כי אנו מתנגדים למכירה ולא נסכים כי תוקם שם ישיבה חרדית כאתנן בישיבה בקואליציה".

סיעת 'הליכוד' בבית שמש בפייסבוק פרסמה אף היא סטטוס נגד מעבר ישיבת הגר"מ שטרנבוך לעיר: "עוקבים בדאגה אחר הידיעה על מכירת מתחם בזק בעיר הוותיקה לישיבה חרדית אנטי ציונית. צעד ששם את שיתו"פ בין הקהילות בעיר בסיכון ומטיל צל כבד על עתיד היחסים".

רה"ע משה אבוטבול והממונה על אגף ההנדסה משה מונטג נמצאים בן הפטיש לסדן כאשר מצד אחד אינם יכולים לאסור על פתיחת ישיבה מצד שני חוששים מהתקוממות בקרב התושבים החילונים באזור.

ברשת הפייסבוק ניתן למצוא הסתה חמורה נגד מעברה הצפוי של הישיבה. כך למשלה כתבה אחת הגולשות, "תושבי בית שמש חייבים אנו לעצור זאת ובכל מחיר!!! אסור להרשות כניסת קיצוניים לוותיקה בשום אופן!!".

אותה גולשת מצטטת הודעה שקיבלה: "הנה הודעה שקיבלתי זה עתה: "כן, זה נכון. מתחם בזק מול קנין נעימי נמכר לישיבה של קיצונים מירושלים… ישיבה של הרב שטרנבוך שהוא רב של הקיצונים.. 300 בחורי ישיבה..!!!!".

"שלום אדרי משה שטרית ומאיר בלעיש ונציגי הבית היהודי בן מרגי ווסרמן...עצרו זאת מיד לפני שתהיה פה חגיגה בעיר אתם הרי מבינים היטב היטב את ההשלכות של זה!!!", היא מוסיפה, "ואם אתם לא יכולים לעשות כלום כי זו עיסקת נדל"ן פרטית אף שמדובר בשטח מסחרי / ציבורי ...קומו התפטרו והתחילו בהובלת המאבק לשמירה על העיר!!! זה קו אדום שלנו לא יקום ולא יהיה !!!!".

העירייה מסרה בתגובה כי "מדובר בעסקת נדל"ן פרטית ללא כל קשר לעירייה. העירייה הופתעה מהמהלך ומעוניינת למנוע חיכוכים בין האוכלוסיות, בשל כך מציעה העירייה לישיבה לבטל את העסקה ובמקומה להגיש בקשה להקצאת קרקע ללא תמורה, בשכונות חרדיות התואמות את אופי המוסד".

בציבור החרדי בבית שמש נחלקו הדעות בקרב התושבית כשרבים טוענים שהתחרדות העיר שווה כל מחיר ויש ללכת למהלך בכל הכוח ואילו ואחרים מציעים ללכת בין הטיפות ולנסות להגיע לפשרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר