"מגמתיים והזויים"

'שובו בנים' נגד המרכז לנפגעי כתות: "גזענים" | התגובה

לאחר ש'המרכז הישראלי לנפגעי כתות' הגדיר את קהילת שובו בנים ככת, וטען כי נאספו עשרות עדויות קשות נגד הרב ברלנד, בקהילת 'שובו בנים' יוצאים למתקפה נגד הארגון (ארץ)

הרב אליעזר ברלנד. ארכיון (צילום: שמואל דריי)

לאחר פרסום המסמך החריף של ארגון 'המרכז הישראלי לנפגעי כתות' בו הוגדה קהילת שובו בנים ככת, ובו נטען כי נאספו עשרות עדויות קשות נגד מנהיג הקהילה, הרב אליעזר ברלנד, בקהילת 'שובו בנים' יוצאים למתקפה נגד הארגון ומכנים אותם בכינויי גנאי קשים.

בתגובת קהילת 'שובו בנים' ל'כיכר השבת' נמסר כי "המרכז לנפגעי דתות ידועים כאנשים גזעניים ומגמתיים שעובדים באופן פיראטי ולא חוקי.מחפשים פרשיות עם פרסום גדול כדי לזכות לדקות מסך. יש גם תקופה ארוכה ברשת עצומה להוציא את הארגון הזה אל מחוץ לחוק. הם אף נתבעו והואשמו בהוצאות דיבה ובית המשפט חייב אותם לפצות את הקרבנות".

"מנהלת המרכז עצמה ידועה כאשה עם עבר מאד אפל בהיסטוריה שלה. בניגוד למה שהם טוענים כי אנשים פונים אליהם, מתברר כי הם עצמם מתקשרים ומנסים להדיח נשים להעליל עלילות שקר, או להטעות אותן ולהכניס מילים לפיהם. כפי שניתן לשמוע שיחה כזאת בהקלטה המצורפת מתוך עשרות כאלה שנעשו בתקופה האחרונה. בעיקר מחפשים אנשים שהיה להם סכסוכים או בעיות אחרות עם הישיבה שירצו ללכלך על הישיבה מתוך רצון לנקום".

"אין דבר הזוי מלכנות ולהגדיר קהילה גדולה ומורכבת כמו שובו בנים שמונה עשרות אלפי אנשים מכל הסוגים והגוונים. ככת סגור. כל אדם מוזמן לבוא לישיבה ולהתרשם מקרוב האם מדובר בכת. אפשר לטעון על כל חסידות דברים יותר קשים מזה. הם מנסים כעת להשפיע על המערכת המשפטית לקראת ההכרעה השבוע כפי שהם השפיעו בצורה בלתי חוקית על תסקיר שירות המבחן".

"לא מדובר בדו"ח או תחקיר של הארגון עצמו כי אם העתק הדבק של הכפשות שכתבו עבורם אנשים שנלחמים כבר כמה שנים באופן גלוי ורשמי נגד הישיבה ונגד הרב ויש לנו את המסמכים המעידים על כך. אנו נילחם בתופעה בכל דרך חוקית וגם נגיש תביעת דיבה עוד השבוע נגד הארגון והעומדת בראשו".

"כתב האישום שהוגש נדבר בעד עצמו עד כמה מופרך כל האשמות וההשמצות שמופיעות בדוח הזה על עשרות תלונות. בכתב האישום מופיע אך ורק 4 מתלוננות על דברים זוטרים ורק שניים מתוכן הסכימו להופיע בעימותים. 2 הנותרות נוכיח בהמשך בבית המשפט מי עומד מאחוריהם והציבור יזדעזע לאיזה רמה שפלה אנשים הגיעו מתוך מיני מטרות שונות ומשונות".

מהמרכז הישראלי לנפגעי כתות נמסר בתגובה: "התגובה הבלתי עניינית, האלימה, משולחת הרסן והעילגת של אנשי 'שובו בנים' לדברים מדברת בעד עצמה, ויותר מכל מהווה ראייה מצוינת לטיבה של קבוצה זו עצמה. אין בתגובה ולו התייחסות עניינית אחת לטענות הממוקדות שהעלינו כלפי 'שובו בנים', ועניין זה אומר דרשני. מי שיש לו תשובות טובות וענייניות לטענות המועלות נגדו מביא אותן. ומי שאין לו תשובות – כמו האנשים שמסרו את התגובה המבישה הנ"ל בשם 'שובו בנים'– מנסה את הטקטיקה של הכפשה והטחת עלבונות".

"המרכז הישראלי לנפגעי כתות מתנהל על-פי אמות מידה מקצועיות בלבד, באחריות ובזהירות, בליווי אנשי מקצוע מובילים ובתיאום מלא עם הרשויות [ועם הרבנים]. המרכז זכה בפרסים לאומיים, קיבל מהמדינה הכרה לפטור ממסים בתרומות, מוסר חוות דעת לבתי משפט ועוד. לפיכך, האמירה כי המרכז פועל "באופן פיראטי ולא חוקי" היא לא פחות ממטופשת. יתר האמירות בתגובה הן חסרות שחר באותה המידה (למשל, מעולם לא חויב המרכז ב"פיצוי של קורבנות", ולו של שקל אחד). ושוב, מצער שבמקום התייחסות עניינית לדברים בחרו אנשי 'שובו בנים' בהטחת שקרים במרכז, שמופרכותם גלויה על פני הדברים.

"והערה אחרונה: כתב האישום שהוגש נגד ברלנד חמור ומביש. יחד עם זאת חשוב לזכור, שכמו בפרשות דומות, החומרה של המעשים אינה מסתכמת באותם עניינים שמצאו את מקומם בכתבי אישום. להליך הפלילי יש מגבלות שונות המצמצמות את העניינים שיכולים להגיע לבירור משפטי (התיישנות, גיבוש תשתית ראייתית, נכונות של עדים להעיד – בוודאי בעניינים רגישים). על ברלנד ועל 'שובו בנים' לתת דין וחשבון ציבורי ומוסרי רחב בהרבה מזה שנדון בבית המשפט, שכאמור חמור כשלעצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר