נקודת תצפית מרהיבה במרכז הארץ - נבי סמואל

לנסוע לצפון? לנסוע לדרום? למי יש כוח עכשיו להיגרר כמה שעות ברכב. אז איך בכל זאת מטיילים? כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים מציעים לכם חוויה משפחתית גם במרכז הארץ. כן, יש דבר כזה (טיולים)

עתיקות ונופים ליד ירושלים. נבי סמואל (צילום: דורון ניסים)

כדי לטייל ביחד עם כל המשפחה, לא צריכים להרחיק כמה שעות ברכב או לצפון או לדרום. ישנם כאלה שלא מכירים את האטרקציות הייחודיות שיש למרכז הארץ להציע.

כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים, מביאים לכם את המקומות המהנים והנכונים ביותר לכל המשפחה: נגישות לקטנטנים, סקרנות לבני הנוער, ומקום שליו ונוח עבור ההורים.

במרחק נסיעה קצר תמצאו מסללים וטיולים שמשלבים נופים, נחלים, אוויר צח, יחד עם שמורות וגנים לאומיים מסודרים ובטיחותיים.

הפעם הבאנו לכם מקום באמת יוצא דופן שמשרה אווירה חוויתית ולא שגרתית.

פארק (גן לאומי) נבי סמואל

מה קורה שם? שילוב של עתיקות מימי בית ראשון ושני יחד עם מקום תפילה במערה אשר בה ציון קבר שמואל הנביא. נופים חקלאיים ונקודת תצפית מרהיבה. והכול ממש קרוב!

איך מגיעים? מכיוון ירושלים: נוסעים צפונה בשדרות גולדה מאיר (כביש 436). כחצי ק"מ אחרי רמות פונים ימינה על פי השלט החום המפנה לאתר. מכיוון תל אביב: נוסעים בכביש 443, חולפים על פני מודיעין ובצומת עופר פונים ימינה לכביש 436. חולפים על פני גבעת זאב ומיד אחרי צומת הר שמואל פונים שמאלה על פי השלט החום המפנה לאתר.

מתי אפשר להגיע? כל יום בשבוע, ראשון עד חמישי 8:00-17:00. הכניסה לאתר מותרת עד שעה לפני שעת הסגירה.

רגע, גם לקבר שמואל הנביא? לא, אתר התפילה במערה בציון קבר שמואל הנביא בימים ראשון-רביעי כל שעות היום למעט 2:00-4:00 לפנות בוקר. בימים חמישי-שישי משעה 4:00 לפנות בוקר ועד יום שישי כשעה לפני כניסת שבת.

כמה זה עולה לנו? הכניסה ללא תשלום.

תכל'ס, מה יש שם? מוקדי העניין המרכזיים משלבים עתיקות ותצפיות היסטוריות. קבר שמואל הנביא, ציון הקבר נמצא במערה חצובה בסלע. רובע מגורים מימי שני שנחשפו בחפירות ומבנים שהשתמרו באופן נדיר בגובהם: ארבעה מטרים. מעיין חנה - שביל קדום היורד אל בוסתו של עצי פירות ושוכן על יד מעיין קטן הנובע מתוך מערה. הסיור במתחם אורכו כשעה.

תצפיות: כמובן שנבי סמואל התברך בעמדת תצפית מיוחדת. על גג המבנה המרכזי תוכלו לחזות בהרי בית אל וירושלים ורס הר חברון. לא סתם החוקרים חושבים שזהו "המצפה" המופיע בתנ"ך כמקום בו שפט שמואל הנביא.

שירותים ונוחות: רשות הטבע והגנים הסדירה רחבת חנייה לגן הלאומי נבי סמואל, וכן שירותים ומי שתייה. במעיין חנה תמצאו בצל עצי התאנה שולחנות פיקניק לפינת מרגוע נעימה.

מומחים לטבע: במתחם נראים לפעמים צבי ארץ-ישראל והצבוע המפוספס. טרסות חקלאיות קדומות מציעות הצצה להיסטוריה. למיטבי לכת: בקירות המערה שבו נובע מעיין חנה צומח השרך שערות שולמית.

היסטוריה פעילה: מימי המכבים ועד מלחמת העצמאות נערכו קרבות לכיבוש המתחם כנראה בשל חשיבותו האסטרטגית של הר שמואל. עלייה לקברו של שמואל הנביא בעלת מסורת ארוכה והיא נזכרת באיגרת שכתב רבי עובדיה מברטנורה.

יש טלפון? בוודאי, בבקשה: 02-5863281, ניתן להזמין סיור מודרך לקבוצות (בתשלום) באנגלית או בעברית, בטלפון: 09-9539222. או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר