תיעוד הגניבה

המשטרה מבקשת סיוע: מי מכיר את החשוד שתועד גונב מקשיש 37 אלף שקל בבנק?

בן 83 מנתניה, ששכל את בנו במבצע ליטני, ביקש להפקיד עשרות אלפי שקלים בבנק בעיר. השקית עם הכסף נשמטה מידו, ולקוח אחר שנכח בבנק נמלט מהמקום עם השלל. הקשיש: "זה מפח נפש". צפו בתיעוד ההתרחשות (בארץ)

רענן בן צור, ynet | כיכר השבת |
השודד שתועד (צילום: דוברות המשטרה)

קשיש בן 83, אב שכול, הפיל בסוף החודש שעבר שקית עם עשרות אלפי שקלים בבנק בנתניה. מצלמות האבטחה בבנק תיעדו אדם שישב לצדו של הקשיש אוסף את השקית ויוצא מהמקום במהירות. כעת מקווה הקשיש שפרסום תמונתו של הגנב יסייע לתפיסתו ולהחזרת הכסף.

הקשיש, בן עמי מלטינסקי מנתניה, שכל את בנו דן ז"ל לוחם גולני ביום הראשון של מבצע ליטני במרס 1978. ב-28 ביולי הגיע האיש לסניף בנק הפועלים ברחוב הרצל בעיר כדי להפקיד 37 אלף שקל שאותם חסך בן אחר שלו במשך שלוש שנים.

מלטינסקי לקח מספר והמתין בתור עם הלקוחות האחרים. בינו לבין לקוח אחר שנכח בבנק הפריד כיסא ריק. במהלך ההמתנה קיבל הקשיש שיחת טלפון, וכדי לקיים את השיחה בשקט הוא קם מכיסאו ופנה הצדה. מלטינסקי לא שם לב שהשקית עם הכסף נפלה לרצפה, והלקוח שישב בסמוך אליו הבחין בנעשה, הרים את השקית, בדק את תכולתה ומיהר להימלט מהבנק.

ההתרחשות כולה תועדה כאמור במצלמות האבטחה של הבנק. בעקבות האירוע הגיש מלטינסקי תלונה בתחנת המשטרה בעיר, שפתחה בחקירה אך עד כה לא הצליחה לזהות את הגנב ולהביא למעצרו.

"הוא לא עקב אחריי", סיפר מלטינסקי. "פשוט נפלה בידיו הזדמנות. הוא ראה את השלל, ובמקום לגלות אזרחות טובה הוא העדיף לגנוב את הכסף. חורה לי מאוד שהוא גנב את הכסף. זה פגע בי מאוד, ממש מפח נפש, המעשה שלו השפיע עליי בצורה מאוד קשה".

הקשיש אמר עוד כי "אני מקווה שעכשיו, בעקבות פרסום הסרטון, אנשים יגלו אזרחות טובה ומי שמזהה אותו יתקשר למשטרה במהירות. אם ייצא לי לראות אותו, אני אומר לו שעליו להתבייש. זה לא יפה שבמדינת ישראל יש אנשים כאלה. בטוח לא אשלח לו פרחים, ואם הוא יזוהה אני מקווה שהמשטרה תעצור אותו. מדובר באדם שלקח מספר לתור שלו בבנק ובטח הפרטים שלו נמצאים בבנק הזה".

מלטינסקי הביע תקווה שהכסף שנגנב יימצא ברשותו של החשוד במעשה. "אני כל הזמן מעלה בדמיוני שהוא החביא את הכסף מתחת לכיור, וכאשר יתפסו אותו הכסף יימצא במלואו ויוחזר לי. כולי תקווה שהוא לא בזבז אותו, ואם כן לא תהיה לנו ברירה ונתבע אותו, אבל קודם צריך שהמשטרה תעצור אותו".

פרקליטו של מלטינסקי, עו"ד ד"ר ניסן שריפי, אמר כי "אנו מצפים שמשטרת ישראל תעשה את המוטל עליה כבר היום. אין סיבה שחקירה כה פשוטה עם ראיות כה ממשיות תימשך עוד".

במשטרה ביקשו מאזרחים שמזהים את החשוד בגניבה להתקשר למוקד 100 או למשטרת נתניה בטלפון 09-8864444.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר