השבתת "נתיבות משה" | צפו

מנהל חיידר בעלזא תקף את יונה יהב: "מוכים מתוך נקמנות ורשעות"

סוגיית השבתת בית הספר "נתיבות משה" בחיפה הגיעה לדיון בוועדת החינוך של הכנסת. המנהל וח"כ יעקב אשר תקפו בחריפות את ראש העיר יונה יהב: "צרות עין ורשעות" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המנהל בהתקפה נגד יהב (באדיבות המצלם)

ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ יעקב מרגי קיימה בצהריים (שני) דיון סוער על השבתת הלימודים הצפויה בבית הספר "נתיבות משה" בשכונת קרית שמואל שבחיפה, בו לומדים 420 תלמידים בכ-800 מ"ר.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי אמר כי "זהו יחס מחפיר ובלתי הגיוני. הצפיפות שם נוראית ובלתי מתקבלת על הדעת".

הגב' אילנה טרוק ראשת מערכת החינוך תרבות ספורט ורווחה של עיריית חיפה אישרה את הנתונים, תוך ציון שחלק מהתלמידים אינם תושבי העיר (היו חילוקי דעות אם 25% או 40% מהתלמידים הם תושבי חוץ).

משרד החינוך ציין שבעיית הבינוי והתנאים הפיזיים אינם מוכרים למשרד והוא יבדוק את הנושא. מבחינה פדגוגית, נציג המשרד ציין שביה"ס מתנהל בצורה מיטבית.

במהלך הדיון, יצא מנהל חיידר בעלזא במתקפה חריפה נגד ראש העיר יונה יהב ואמר כי "ליבי יחד עם אנשי קריית שמואל ואנחנו שתינו נשים מוכות מאותו בעל, ומורי ורבותי כמה שקריית שמואל מוכה אנחנו מוכים מכה הרבה יותר חזקה. אנחנו פשוט מוכים מתוך נקמנות וצרות עין ורשעות.

"חברה בנתה בניין פרטי והשכירה לנו שתי קומות. עיריית חיפה השתמשה ב-2 הקומות הללו למכון כושר ולמכון לאיגרוף, הכל היה כשר וישר. כאשר נודע לראש העיר שחברה חרדית עומדת לקנות את הבניין, ראש העיר בעצמו ניסה בכל דרך לקנות את המבנה על ידי מנכ"ל העירייה, מנכ"ל החברה הכלכלית".

מנהל החיידר המשיך ואמר כי "בית ספר שנכנס בעוד שבועיים הוציאו לנו צו איסור עבודה מתוך צרות עין, אי אפשר 198 בנות עומדות להיזרק לרחוב מבניין פרטי. מורי רבותי זה לא קריית שמואל שמחכים לחסדי העירייה, פה זה בניין פרטי, איזו התנהגות זאת?".

צפו: המתקפה של יעקב אשר (באדיבות המצלם)

"גברת אילנה קיבלה בשבוע שעבר מכתב מאמהות והתרגשה מאוד אבל ראש העיר ושני היועצים שיושבים פה אומרים הם לא בואו לבקש מאיתנו. צריך לבקש?", הוסיף ותהה.

ח"כ הרב יעקב אשר אמר במהלך הדיון כי "לא יאומן איך שבכזה דיון מורכב שולחים שני יועצי תקשורת שאחד מהם - תפקידו למכור את הסיפור לחרדים. איפה מהנדס העיר? איפה ראש העיר? הנושא מבחינתו הוא פוליטי לחלוטין! הנושא הזה עמד להיות מוסדר על ידי מצנע, האם הוגשה בקשה מעיריית חיפה למשרד החינוך להסדרת העניין? 14 שנה מתנהל עניין אלמנטרי, לקבלת מקום סביר ולא מעבר".

"יש פה התנהלות אנטי חרדית שנועדה להצר את רגלי ההורים והילדים. הווירוס שיש ליונה יהב הוא נגד החרדים, כשגם שהוא נותן להם זה במסגרת 'יכה יוסי את יוסי'. יש פה יועץ לענייני חרדים? בוא תייעץ לנו מה לעשות, היית מוכן שילדיך ילמדו בכזה מקום?", תקף אשר.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בדיון: "ביקרתי בבית הספר ואני מזועזע, חשבתי שמדובר בבית ספר הנמצא בעיראק. לא יתכן שבשנת 2016 ילדים ילמדו בתת תנאים רק בגלל שהם חרדים. ראש העיר החליט להתנכל לילדים החרדים בקרית שמואל".

ח"כ אורי מקלב תקף את התנהלות ראש העיר ואמר כי "יונה יהב מציג מצג שווא של קשיים כלפי מוסדות החינוך החרדי זהו אות קין בהתנהלותו הכוללת. תתעלה מעל כל פוליטיקה זולה ותסתכל להורים בעיניים".

בסיום הדיון, אמר ח"כ מרגי: "צר לי על כך שעיריית חיפה לא רק שלא הביעה צער על המצב החמור של ביה"ס, אלא שהצדיקה את צעדיה והתנהלותה כלפי ביה"ס, תוך התעקשות שהיא מכלכלת את צעדיה בחוכמה ובאחריות. נראה, שאחריות זו מיושמת רק כלפי חלק מתלמידי חיפה שאינם כוללים תלמידים חרדים".

ח"כ מרגי קרא "לראש עיריית חיפה לחזור בו מהתנהגותו הפסולה בנושא זה. הוועדה תמהה על כך שראש העירייה חי טוב עם המצב בו תלמידים משחקים במשתנת של בי"ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר