ירדן: אירועי הר הבית יגרמו למלחמת דת

הירדנים גינו את ישראל בעקבות אירועי תשעה באב בהר הבית וטענו כי העליה של היהודים להר והמהומות הן פגיעה בסטטוס קוו ויכולים להביא למלחמת דת באזור (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המהומות בהר (צילום מסך: פייסבוק)

ירדן גינתה היום (שני) את ישראל בעקבות עלייתם של פעילי ימין להר הבית אתמול, לרגל ט' באב והמהומות שהתפתחו בהר בעקבות כך. שר ההקדשים הירדני, וואאל ערביאת, אמר כי מהלך זה עלול לגרום ל"מלחמת דת". גם המלך עבדאללה התייחס לתקרית ואמר כי ירושלים "מפרה את הסטטוס קוו" באזור.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, ערביאת תקף את ישראל, שלטענתו אפשרה ל"ציונים קיצוניים" להיכנס למתחם ולהתפלל בו, בניגוד לנהלים. "צעדים כאלו עלולים להצית מלחמת דת באזור", טען. השר, האחראי באופן רשמי על מסגד אל-אקצא, מתח ביקורת גם על משטרת ישראל, שלדבריו עצרה והכתה מתפללים מוסלמים במקום אם כי מהסרטונים שהופצו על ידי המוסלמים עצמם ניתן לראות בבירור כי המתפרעים הם המוסלמים.

על פי דיווחי המשטרה כ-300 מבקרים יהודים הגיעו אתמול למתחם, אולם כמה מהם ניסו להתפלל שם וגורשו על ידי המשטרה, שעצרה שניים מהם. לפי המשטרה, מתפללים מוסלמים התגודדו סביב שני יהודים שהורחקו מהמתחם והחלו לצעוק עליהם, ובמהלך הניסיונות להדוף אותם טענו הפלסטינים כי שלושה מהם נפצעו באורח קל. אך גורמים במשטרה טוענים כי מדובר במתפרעים שנמלטו מהמעצר באמצעות ביום פציעה.

בריאיון לעיתון הירדני "א-דוסתור" שפורסם היום, טען המלך עבדאללה כי "אנחנו מתמודדים עם הפרות חוזרות ונשנות מצד ישראל וקבוצות קיצוניות בניסיון לשנות את הסטטוס קוו בירושלים". המלך שמתמודד עם אוכלוסיה פלסטינית גדולה במיוחד בארצו הוסיף: "אחריותינו כלפי המקומות הקדושים לאסלאם בירושלים היא בראש סדר העדיפויות של מדיניות החוץ שלנו".

כמו כן, שב והדגיש עבדאללה כי ירדן "תומכת באופן עקבי בעם הפלסטיני, והסוגיה הפלסטינית תופסת עדיפות עליונה באינטרסים הלאומיים שלנו". לדבריו, "הכשלון להגיע לפתרון מקיף והיסחפות הסכסוך הישראלי-פלסטיני הרחק מפתרון שתי המדינות רק מניעים אלימות נוספת וקיצוניות באזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר