הפלסטינים: ישראל תמסור גופות מחבלים

לאחר תקופה ארוכה בה לא הוחזרו גופות מחבלים הודיעה וועדת האסירים הפלסטינים כי ישראל הסכימה למסור את גופות המחבלים בתנאים מגבילים (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הלווית מחבל (פלאש90)

האם ישראל נכנעה? ישראל הסכימה למסור לקבורה את גופות המחבלים הפלסטינים שביצעו פיגועים בגל הטרור של שנה האחרונה ועדיין מוחזקות בידיה – כך הודיעה היום (ב') ועדת האסירים ברשות הפלסטינית. בהודעה לא נאמר מתי יימסרו גופות המחבלים, רובם תושבי מזרח ירושלים, שמוחזקות זה חודשים בארץ לאור החלטת הדרג המדיני.

לפי ההודעה, שפורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וואפא", הגופה הראשונה שתימסר ביום רביעי הקרוב היא של מוחמד אל-כאלותי, שפתח באש עם מחבל נוסף מרכב לעבר אוטובוס בצומת רמות שבירושלים. השניים נורו למוות בידי שוטרים מאוחר יותר ליד העיר העתיקה.

דובר ועדת האסירים מוחמד מחמוד, אמר כי ישראל התנתה את מסירת גופתו של אל-כאלותי למשפחתו בכך שההלוויה תתקיים בלילה שבין רביעי וחמישי בחצות, בהשתתפות של 25 אנשים בלבד. כמו כן, לטענתו הפקידה המשפחה ערבות בגובה 20 אלף שקלים בכדי לאכוף עליה את ההסכם.

עד עתה דרשה מערכת הביטחון כי קבורת הגופות תיערך דווקא בשעות הלילה ובהשתתפות אנשים בודדים, זאת כדי למנוע הלוויות המוניות שילוו בקריאות הסתה ובהתפרעויות. בשבוע שעבר אמר אביו של בהא עליאן, תושב שכונת ג'בל מוכבר בירושלים שביצע את פיגוע האוטובוס בשכונת ארמון הנציב בחודש אוקטובר, כי המשפחות הסכימו ביניהן שלא לקבל את הדרישה הישראלית להלוויות עם מספר זעום של משתתפים כתנאי להשבת הגופות ולא ברור אם כך תנהג גם משפחתו של אל-כאלותי.

לאחר הפיגוע במתחם שרונה שבתל אביב לפני כחודשיים, הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן על הפסקת העברת גופות מחבלים עד להודעה חדשה, בניגוד להמלצות שניתנו בשנה האחרונה על ידי מערכת הביטחון. הנושא נותר במחלוקת בדיוני הקבינט המדיני-בטחוני במהלך גל הטרור, כאשר נציגי מערכת הביטחון וכן שר הביטחון לשעבר משה יעלון התנגדו לדרישות להפסיק את העברת הגופות, שהעלה בין היתר השר לביטחון פנים גלעד ארדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר