זה לעומת זה | הנתונים

גברים חרדים - יותר תעסוקה; נשים חרדיות - יותר אבטלה

הכלכלן הראשי של משרד האוצר, יואל נווה, טוען כי חלה עלייה מרשימה בכמות הגברים החרדים העובדים בשליש הראשון של שנת 2016. מנגד, אצל הנשים החרדיות - יש יותר אבטלה (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עובדים יותר (צילום: מאיר אלפסי)

במסגרת הסקירה הכלכלית השבועית שפרסם הכלכלן הראשי במשרד האוצר יואל נווה מתברר כי נרשמה ירידה חדה בשיעורי האבטלה של גברים חרדים כמו גם ערבים.

על פי הנתונים המעודדים, שיעור האבטלה במדינת ישראל כיום הוא הנמוך ביותר מאז 2009 ועומד על 4.8% בלבד כששיעורי האבטלה של גברים חרדים וערבים נחתכו בשליש במחצית הראשונה של השנה 2016.

"כיום לא קיים קושי עבור גברים ערבים וחרדים למצוא עבודה, בהשוואה לגברים יהודים לא חרדים. שיעורי התעסוקה הנמוכים בקרב גברים אלו (בעיקר בקרב הגברים החרדים), נובע בעיקרו מצד היצע העבודה של הגברים", טוען נווה בסקירה.

מנגד, בקרב נשים חרדיות ונשים ערביות נרשמה עלייה בשיעור האבטלה.

למרות השיפור בשיעור התעסוקה של החרדים, לפי האוצר שיעורי התעסוקה של גברים חרדים בגילאי העבודה העיקריים עדיין נמוך משמעותית מיעד התעסוקה שהוגדר לשנת 2020.

כך, שיעור התעסוקה של גברים חרדים בגילאים אלו עמד על כ-52-51 אחוזים במחצית הראשונה של 2016, בעוד שיעד התעסוקה לשנת 2020 עומד על 63 אחוזים. ביתר הקבוצות של האוכלוסייה היהודית, עבורן נקבע יעד תעסוקה, שיעור התעסוקה כיום גבוה מיעד התעסוקה שנקבע לשנת 2020, לרוב אף בפער ניכר.

בדומה למקרים אחרים בהם נמדד הציבור החרדי, לא ברור כיצד משרד האוצר קובע מיהו חרדי כך שייתכן שחוזרים בתשובה שעובדים לא מוגדרים כחרדים בשל מקום לימודם האחרון שהיה חילוני, כמו גם סטודנטים חרדים שבשל מקום לימודם ספק אם הם מוגדרים גם כן כחרדים.

באופן מעניין, על פי הסקירה השבועית עולה כי שיעור התעסוקה במחוזות תל-אביב והמרכז הוא הגבוה ביותר ועומד על כ-70 אחוזים מתחילת 2014. לעומת זאת שיעור התעסוקה במחוז ירושלים הוא מהנמוכים בישראל: כ-50% מהירושלמים אינם עובדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר