המלשינון הדתי

חייל דתי? יש לך כתובת חדשה לתלונות

הצבא מתאים לחיילים דתיים? עמותת "צו 1" תשמש כמלשינון הדתי לחיילים דתיים בצבא שיאולצו לעשות משהו בניגוד לעקרונותיהם או שיחושו נפגעים בכל דרך שהיא (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

המתח בין דתיים לחילונים בצבא עולה מדרגה: עמותה חדשה שהקימו רבנים ואנשי ימין מזמינה חיילים "להלשין" על כל מקרה שבו חשו פגיעה ברגשותיהם הדתיים או באורח חייהם הדתי.

"חייל/ת, קיבלת פקודה הנוגדת את עולם המסורת שלך? עושים אצלכם מנגל לא כשר? סיור במנזר/במסגד? כפו עליך לגלח את הזקן? זכותך לקיים אורח חיים מסורתי", נכתב בעמוד הפייסבוק החדש.

העמותה, שזכתה לשם "צו 1", מזמינה את החיילים להתקשר למוקד מידע או להיכנס לדף הפייסבוק שלהם ולספר מה בדיוק קרה. את המידע שיגיע אליה מתכוונים אנשי העמותה להעביר לגורמים הרלוונטיים ברבנות הצבאית ובקרב מפקדי צה"ל הבכירים. בעמותה מדגישים כי בניגוד לארגון "שוברים שתיקה", העמותה החדשה תטפל בתלונות של חיילים בשירות פעיל בלבד ולא תעסוק בסיפורי עבר.

העמותה הוקמה על רקע המאבק בין ראשי הציונות הדתית לצה"ל בנוגע לתוכן הדתי שמועבר לחיילים במסגרת הצבא, המאבק על הזקנים שנערך בחצי השנה האחרונה והטענות בדבר הרצאות בעייתיות שהועברו לחיילים שזלזלו במורשת ובמקורות היהודיים. עכשיו מנסים בציונות הדתית לטפל בבעיה, על ידי העמותה החדשה שתשמש אוזן קשבת לחיילים הדתיים שחשים נפגעים ועד היום לא מצאו כתובת לטענותיהם.

מהעמותה נמסר בתגובה כי "צו 1 הוקמה במטרה להחזיר את היחס החיובי של הצבא כלפי החיילים הדתיים והמסורתיים. אנו מגלים סימנים של שינוי מגמה בפיקוד הבכיר של צה"ל, המונע מחיילים לקיים אורח חיים דתי ומסורתי ללא סיבה מוצדקת. מטרתנו להעניק לחיילים הדתיים הגנה וסיוע, כדי שיוכל להמשיך ולשרת את עם ישראל בלי לפגוע באמונתם הדתית והיהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר