בנט יחזק את התפוצות עם חב"ד, "עולמי" והלל

משרד התפוצות בראשותו של השר נפתלי בנט צפוי לממן פרויקט ל"חיזוק הזהות היהודית והקשר לישראל" עבור סטודנטים יהודים באמצעות שלושה ארגונים - חב"ד, "עולמי" והלל (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בנט (צילום: Ohad Zwigenberg, פלאש 90)

משרד התפוצות בראשותו של השר נפתלי בנט צפוי לממן פרויקט נרחב לטובת "חיזוק הזהות היהודית והקשר לישראל" הממוקד בעיקר עבור סטודנטים יהודים באוניברסיטאות ברחבי העולם ובמיוחד בצפון אמריקה, באמצעות שלושה ארגונים - חב"ד, "עולמי" והלל.

על פי הדיווח ב'הארץ', הפרויקט, שאמור לפעול במאות אוניברסיטאות ברחבי העולם, הוא חלק מתוכנית משרד התפוצות שהחלה בתקופת הממשלה הקודמת והתעצמה בממשלה הנוכחית לחיזוק הקשר בין ישראל ליהודים החיים בחו"ל.

התקציב שעומד על 250 מליון שקל לשנתיים הקרובות יחולק באופן שווה בין שלושת הארגונים כאשר שליש מהסכום, כ–80 מיליון שקלים, מתוקצב על ידי הממשלה ואילו שני השלישים האחרים מגיעים ממקורות חיצוניים כמו ארגונים יהודיים או תורמים.

שני הארגונים מבין השלושה המזוהים עם העולם האורתודוקסי הם חב"ד ו"עולמי", והאחרון משמש ארגון גג לרשת ארגונים הפועלים לחיזוק הזהות היהודית. בארה"ב פועל הארגון בשיתוף פעולה עם "אש התורה", ארגון הדומה לחב"ד מבחינת מטרותיו ושיטות הפעולה שלו.

הפרויקט, שיחל לפעול כבר בשנת הלימודים הקרובה, יכלול פעילות בנושא "ערכים יהודיים" ו"פעילות למען ישראל", נמסר בהודעת משרד התפוצות. לדברי השר בנט, "לראשונה מאז קום המדינה מבינה ישראל שהיא לא רק מדינת אזרחי ישראל, אלא המדינה של כל היהודים ברחבי העולם. מטרת העל היא לבנות בסיס איתן למאות שנים קדימה, שיחבר ויחזק את הזהות היהודית בקרב הדור הבא".

ב'הארץ' מצטטים גורמים בקרב יהדות ארה"ב כאלו המזוהים עם התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות המותחים ביקורת על המשקל הגדול יחסית לו זוכים הנציגים האורתודוקסים בפרויקט, שעלותו עשרות מיליוני שקלים, וגם במשרד החוץ ביקרו את התוכנית, בטענה כי היא גובשה מבלי להיוועץ עמם.

בכיר באחד הארגונים היהודיים בארה"ב אמר ל"הארץ" כי "ישראל עתידה להעניק עשרות מליוני שקלים לגופים המייצגים חלק קטן של יהדות צפון אמריקה, ושאינם מוכנים לפעול בשיתוף פעולה עם זרמים וחוגים אחרים". לטענתו, חוסר הפרופורציה "הזועק לשמים" שבהענקת עשרות מיליוני שקלים לגופים שאינם אורתודקסיים בתוכנית, "גורם לתחושה שמשרד התפוצות מנסה לייצא את העיוותים הקיימים במדינת ישראל לקהילות בתפוצות". הוא הוסיף כי "זו מגמה מדאיגה ומסוכנת, והמנהיגות היהודית בתפוצות צריכה להתייצב נגדה בצורה ברורה

מנגד במשרד התפוצות אומרים כי הפעילות לא תתמקד בענייני דת והלכה. לדברי שר החינוך והתפוצות ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, "הפעילות בקמפוסים ברחבי העולם היא התשובה האמיתית לאנטישמיות הגוברת ולדה־לגיטימציה של ישראל בקמפוסים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר