פיתוח: הסוללה החדשנית שנמסה במים

הפיתוח שיגלה לכם מתי הסוללה 'מיצתה', ושיפחית משמעותית את הזיהומיות הנוצרת מקיומם של מיליוני מתכות - שהיו פעם סוללות - הזרוקות כך סתם ללא תועלת (דיגיטל, טכנולוגיה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסוללה החדשנית (צילום: מתוך University of Iowa)

חוקרים מאוניברסיטת איווה שבארצות הברית, חשפו במחקר חדש שפרסמו לאחרונה פיתוח חדש פרי עבודתם, 'סוללה נעלמת' שמה, שלאחר שהיא מסיימת למלאות את תפקידה ולהטעין את המכשירים שבעליה חפץ להטעינם, היא מתמוססת במים.

כך, בקלות, יוודע מתי הסוללה מיצתה את פועלה ולא יכולה יותר לתת תפוקה. כמו כן, זה יפחית משמעותית את הזיהומיות הנוצרת מקיומם של מיליוני מתכות - שהיו פעם סוללות - הזרוקות כך סתם.

יצויין, כי כבר קיימות כיום סוללות זמניות, אלא שהפיתוח הנוכחי משפר משמעותית את את הזמן שלוקח לה להימס, שהוא במהירות גדולה בהרבה מאלו המוכרות והיא בעלת הספק כפול מהן. הסוללה דומה מאוד לסוללה רגילה, מלבד ציפוי הפולימר המיוחד שלה שמאפשר לה להתנפח ולהתפרק במהירות יחסית במגע עם מים.

היא בעלת הספק של 2.5 וואט, דומה לזה של שתי סוללות AA סטנדרטיות, ומסוגלת להפעיל מכשיר חשמלי פשוט, למשך 15 דקות, כמו מחשבון בסיסי.

אף שהסוללה נמצאת בפיתוח כבר מספר שנים, צוות המחקר מציין כי הביצוע עדיין לא בשל לחלוטין, וכי כעת המטרה היא להפעיל באמצעותה מכשירים מתקדמים יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר