השמצה או מלחמה?

המכתב שמסעיר את חסידות סאטמר: 'נותנים יד לפושעים'

במכתב, עליו חתומים גם רבנים שזוהו עם המהר"י מסאטמר במשך שנים, מתקפה קשה נגד פעילותו של הרבי להצלת ילדי צרפת. "לב מי לא יחרד מהבגידה הנוראה הזאת! נותנים יד לפושעים" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מהר"י מסאטמר (באדיבות המצלם)

מתקפה חריפה מצד רבני הסיקריקים בארה"ב המזוהים עם ארגון נטורי קרתא נגד כ"ק האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, וזאת עקב פעולותיו באחרונה להצלת יהודי צרפת משמד ודאגתו לשליחתם בחינוך תורני בארץ.

כפי שסוקר ב"כיכר השבת", בחודשים האחרונים האדמו"ר מהרי"י מסאטמאר פועל רבות להצלתם של יהודי צרפת, ולצורך כך אף הרחיק נדוד למסע איסוף כספים בטורונטו יחד עם חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב, הגאון רבי דוד פיינשטיין והגאון רבי מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד.

כעת רבני הסיקריקים בויליאמסבורג ובקרית יואל מונרו יוצאים במכתב חריף נגד האדמו"ר מהרי"י וכותבים כי לא זו דרכו של האדמו"ר הרה"ק רבי יואל מסאטמאר זצ"ל.

הרבנים תוקפים וכותבים כי "לא יאומן כי יסופר עד היכן נתדרדרו המצב, פלצות אחזתנו לרעוד, כי אם לא די לנו בצרה רחוקה ממינים ואפיקורסים, קמו עתה אנשים מקרב מחנינו לעזרם ולקבץ ממון עבור הילדים מצרפת, כדי לחנכם בבתי מוחרמים של הציונים המוסד השמד של "חינוך העצמאי", וגורמים להם חורבן ברוחנית ובגשמיות.

"שומו שמים! לב מי לא יחרד! מהבגידה הנוראה הזאת, השתתפות פעולה עם המינים והאפיקורסים, ולתת יד לפושעים להשמיד את היהדות החרדית, בעבור תאות כבוד המדומה, ועוד נוסף גורמים בזה חורבן והירוס גדול בחינוך הטהור בארה"ק. תסמר שערות אנוש אוי לנו שכך עלתה בימינו!".

במכתבם כותבים הרבנים הקיצוניים, שחלקם מזוהים על קהילת המהר"י: "על כן מכריזים בקול ה' ברמה מחאה וזעקה גדולה ומרה על כל הפעולות הנזכרות שמביאים הריסת וחורבן דת תורתינו הק'".

הרבנים הקיצוניים מוסיפים וכותבים כי "ואנו פונים לכל מי שבידו ולכל אשר מוטל עליהם, להפסיק תיכף כל פעולות אלו בגוף ובממון, וחלילה מליתן יד לזה".

יצויין כי מנגד טוענים גורמים בכירים בחסידות כי מדובר בזיוף וכי גם הרבנים שאולי חתמו עשו זאת תחת מסע לחצים והטעייה. "מדובר ברבנים גדולים שנמצאים עם הרבי בקשר יומיומי ואין שום מציאות שיחתמו נגד שיטתו", הם טוענים.

לדבריהם: "קיימים גורמים אינטרסנטים שמבקשים לפגוע באדמו"ר ובחסידות על רקע התגייסתו להצלת ילדי צרפת משמד רוחני והם מחפשים לתקוע מקלות בגלגלים - אך ללא הצלחה".

"הפלג השני, ה"אהרוינים", מפיצים מכתב מזוייף במטרה לחפות על כך שכאילו לא רק האדמו"ר שלהם התבטא נגד היוזמה להצלת יהודי צרפת. הם זייפו מכתב רבנים שלנו במטרה להראות שכאילו גם הם תומכים בשיטתו" טענו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר