סוער בוועדת הכספים: מוסדות חרדים הופלו?

בתום דיון סוער בוועדת הכספים, אישרה אתמול הוועדה העברת תקציב של 50 מיליון ש"ח למוסדות הנוצריים, למרות שיש בכך לכאורה אפלייה של התלמידים ממוסדות המוכש"ר האחרים (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

בתום דיון סוער בוועדת הכספים, אישרה אתמול (שלישי) הוועדה העברת תקציב של 50 מיליון ש"ח למוסדות הנוצריים, למרות שיש בכך אפליית התלמידים ממוסדות המוכש"ר האחרים. את ישיבת הוועדה ניהל ח"כ אחמד טיבי וחברי הכנסת החרדים נעדרו מהדיון.

לקראת סוף הדיון כשנציגי האוצר הבחינו שאין רוב לאישור ההעברה התקציבית בשל התנגדות חברי העבודה ויש עתיד למכלול ההעברות שעלו על שולחן הוועדה, הם הזעיקו לחדר הוועדה חברי קואליציה מהליכוד ומכולנו עד שהגיעו לרוב. בדיון הועלו טענות קשות של חברי האופוזיציה כנגד משרד האוצר שכרך את ההעברה לנוצרים בקיצוץ רוחבי בתקציבי משרד הרווחה, ביטחון פנים, חינוך ומשרדים נוספים.

ח"כ בצלאל סמוטריץ, היחיד מחברי הכנסת מהמפלגות הדתיות והחרדיות שנכח בדיון אמר שהוא מצביע בעד ההעברה אך ורק בגלל מחויבות קואליציונית אך זוהי העברה לא שוויונית שמפלה את יתר תלמידי המוכש"ר בהם תלמידים מהמגזר החרדי, התתי"ם הציוניים וכן מוסדות מהאוכלוסיה הערבית שאינה נוצרית. למרות שבחודשים האחרונים בעקבות פניות לנציגים החרדים פורסם כי משרד האוצר יעביר גם לתלמידי המוכש"ר החרדי סכום דומה, בפועל הדבר לא קרה והאפליה התקציבית בין דת לדת הפכה היום לעובדה קיימת. במוסדות המוכש"ר זעמו על העברת הכספים "מדובר ביום שחור לדמוקרטיה. ההחלטה הזו מוכיחה בישראל היום אין שקיפות, אין שיוויון ואין צדק, לא יתכן שמוסד מוכש"ר נוצרי יקבל מליונים מהמדינה ומוסד חרדי יעמוד כעני בפתח ואין מי ששומע" אמר אחד המנהלים.

בעקבות ההחלטה פנה דוד שרפר, יו"ר הפורום למנהלי המוסדות במוכש"ר והבהיר כי למרות שכל ראשי הסיעות החרדיות וכל חברי הכנסת ניסו לסייע וביקשו למנוע את התקציב המפלה הדבר לא הסתייע. שרפר אמר כי לו היו מוסדות המוכש"ר מצטרפים לשביתת הנוצרים (ואפילו רק במקצועות החול) לא ניתן היה להפלותם לרעה אך את הנעשה אין להשיב. פורום המוכש"ר פנה לחברי הכנסת והשרים החרדים בתביעה לעמוד על מה שנקבע בהסכם הקואליציוני: שם נקבע כי תוקם וועדה לבחינת תקצוב ראוי לפי בסיס אמיתי של 100%, כי תערך הסדרה של נושא הביקורות והליך הרישוי וכי יוחזרו תקנות ששינה השר פירון.

שרפר כתב: "הצלחנו להביא לעיכוב התקציב המושחת והמפלה הזה במשך כמעט שנה בתקווה להגיע להקצאה שוויונית והוגנת, בזכות החשש מפורום המוכש"ר וממאבקיו, הוצרך משרד החינוך להעביר את הכסף כגנב בלילה דרך המשרד לשיוויון חברתי ולתת אותו רק למי שיצהיר על פעילות ברוח "ערכי הנצרות"." וכן הצלחנו לגרום לשחרור השלמת שעות הטיפוח שהיו תקועות על שולחן האוצר שמשמעותם - 17 מיליון ₪ למוכש"ר ולפטור. בפורום קוראים לחברי הכנסת ולשרים לא להרפות ולהביא לשיוויון ולצדק בתקצוב החינוך החרדי אל מול כלל תלמידי ישראל: "איננו מזלזלים בהשתדלות של כל חברי הכנסת והשרים, אין לנו ספק בתום ליבם וברצונם הטוב אבל במבחן התוצאה ממשלת ישראל מעדיפה תלמיד הלומד בכנסיה ומפלה לרעה תלמיד בחינוך חרדי וכל זה בקואליציה שבה יהדות התורה וש"ס איתנות ומשמעותיות. אנו ממשיכים במערכה במישור המשפטי ולא נחשה עד כי נביא לשינוי אמיתי בתקצוב מוסדות המוכש"ר וליחס הוגן שראויים לו כל תלמידי המוכש"ר החרדי. אין לנו אופציה להיכנע, כי הפסקת המאבק פירושה – קריסה מוחלטת של מוסדות המוכש"ר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר