הניסיון האחרון

חשיפה: כך ינסו להביא משפחות חרדיות להתגורר בחריש

יוזמה חדשה שתצא הערב לדרך תנסה להביא בשלב הראשון מאות משפחות חרדיות להתגורר בעיר חריש. קרן מיוחדת שתוקם תממן את מרבית שכר הדירה. כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חריש מהאוויר (צילום: אתר חריש סיטי)

חשיפה: בימים אלו הולכת ונשלמת יוזמה חדשה שתצא הערב (חמישי) לדרך ותהיה האופציה האחרונה להבאת תושבים חרדים לעיר חריש, זאת למרות הכשלונות השונים עד כה, הגדול שבהם הוא כמובן פסילת "ועד הדיור החרדי" במכרזי חריש.

ל"כיכר השבת" נודע כי עיקרי היוזמה, מאחוריה עומד חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, הם הבאת מאות משפחות חרדיות - בשלב הראשון - להתגורר בשכירות בעיר, בעלות מינימלית, כאשר קרן מיוחדת שתוקם תסייע למשפחות בשכר הדירה ובמתן מלגות.

בתחילה חישבו היוזמים לאפשר לבני התורה להתגורר ללא עלות בעיר כאשר הקרן תממן עבורם את השכירות המלאה - שנכון להיום מוערכת בכ-2,500 שקלים לדירת ארבעה חדרים, אך לאחר היוועצות עם גדולי ישראל הוחלט כי המשפחות ישלמו סכום מינימלי שככל הנראה ייקבע על 1,000 שקלים ואת היתר תממן הקרן שתוקם.

בנוסף, לאור המצוקה שקיימת בשלב זה להקמת מוסדות לימוד חרדיים בעיר, הרי שיוקם מערך מיוחד להסעת התלמידים לעיר פרדס חנה הסמוכה, במרחק נסיעה של כ-12 דקות בלבד, שם ישנה תשתית של מוסדות חינוך חרדיים שהוקמו על ידי הרה"ג רבי רפאל בובליל.

כאמור, כדי לסייע הן בשכר הדירה והן ביתר הפרטים החשובים עבור מגורי משפחות בני התורה, תוקם קרן מיוחדת באחריותם של גדולי ישראל, אשר תגייס מיליוני דולרים מנדיבים בחו"ל, ותסייע במימון העלויות השונות.

(אתר חריש סיטי)

גדולי ישראל שעורבו בפרטי התוכנית הביעו נכונות לצאת בעצמם למסע גיוס גספים בחו"ל עבור הקרן ובימים הקרובים יוחלט האם הם יצטרפו למסע הראשוני או שמא ישתתפו בו מהארץ כאשר ישוחחו טלפונית עם הנגידים השונים.

יוזמי התוכנית מקווים כי השלב הראשון יצא לדרך כבר בשבועות הקרובים, כשלהערכתם בטווח הזמן הקרוב יהיו מאות דירות פנויות להשכרה בעיר שיעמדו לרשות משפחות בני התורה. בכך, עם הגל הראשון של משפחות חרדיות שיבואו להתגורר בעיר, מקווים היוזמים ליצור סחף של משפחות חרדיות שיבואו להתגורר במקום ובכך להביא ליישוב חרדי בעיר חריש.

הערב, בשעה 16:00, ייערך כינוס ראשון בבית הכנסת "לעבדך באמת" בחריש, בהשתתפות חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני והדיין הגאון רבי ציון בוארון, ובו יוצגו כל פרטי היוזמה וכן תוצג הדמות התורנית שמונתה על ידי גדולי ישראל להוציא את היוזמה אל הפועל.

בנוסף, יובאו במעמד דבריו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, שסמך ידו על היוזמה והתבטא כי היא עשויה להוות פתרון ראוי הן לעיר חריש והן למצוקת הדיור בציבור החרדי.

יצוין כי מי שעודכן ביוזמה ובסוד התהליך הוא הרב אשר זיגדון, רב קהילת 'לעבדך באמת' שעבר להתגורר בחריש בשבועות האחרונים, ודרכו קנו משפחות חרדיות רבות דירות בחריש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר