"נעביר מבנים מחילונים לחרדים"

"אתמודד בבחירות לראשות עיריית ירושלים"

מאיר תורג'מן, מכריז לראשונה על התמודדותו על ראשות עיריית ירושלים • היחסים, תוכניותיו ודאגתו לציבור החרדי - גם כשזה על חשבון הציבור החילוני בבירה • ראיון (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה ראשית: יונתן זינדל - פלאש 90)

סגן ראש העיר ירושלים, מאיר תורג'מן, שמחזיק את תיק תכנון ובניה בעירייה הנחשב לתפקיד הבכיר ביותר אחרי ראש העיר, מכריז בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" על התמודדותו לראשות העיר ירושלים.

במהלך הראיון מדבר תורג'מן על כל הנושאים הבוערים, ממצוקת הכיתות בחינוך החרדי לגביה הוא מצהיר כי יעביר מבנים של בתי ספר, מידיים חילוניות לידיים חרדיות. דרך חילולי השבת בעיר כשהוא חושף כי מתחם התחנה צפוי להיסגר בקרוב בשבתות ועד לפרשיית ההצבעה בוועדה בה שמו נקשר כמי ששוחח עם אריה דרעי או אחיו עו"ד שלמה דרעי כשהוא מכחיש לכך כל קשר.

מצוקת הכיתות: "נעביר מבנים מהחילונים לחרדים"

בפתח הראיון שוחחנו עם מאיר תורג'מן על פתיחת שנת הלימודים הצפויה לאור אחריותו על הוספת כיתות למוסדות החינוך. "בציבור החרדי יש מחסור גדול בבתי הספר וגני הילדים. יש פתרון שהוא לא לרוחי אבל הוא הפתרון הנוכחי וזה הצבת מבנים ניידים. ואני צריך לאשר אותם".

אתה חושב שיש פתרון למצוקת הכיתות במגזר החרדי?

"חד משמעי כן, אנחנו כרגע עם ראש העיר והדרג המקצועי, אנחנו מכינים תוכנית חומש, תוך חמש שנים אנחנו נפתור את המצוקה הקשה ביותר שקיימת בעיקר במגזר החרדי. זו בשורה. אי אפשר להמשיך במתכונת הזו שכל שנה הם מוסיפים עוד קרוואנים".

שאלנו את סגן ראש העיר על המצב בו בתי ספר כמעט ריקים מוחזקים בשכונות מעורבות ולא מועברים לידיים חרדיות בהוראת ראש העיר ניר ברקת. תורג'מן מפתיע בהצהרה דרמטית עבור ראשי המוסדות בבירה: "בתוכנית החומש אנחנו הולכים להעביר בתי ספר שהם לא מלאים, להעביר אותם למבנים קטנים יותר, והמבנים הגדולים להעביר אותם לציבור החרדי, שהוא יודע למלאות את הכיתות. אנחנו לא מתעסקים בחשבונות פוליטיים. מדובר פה בילדים".

הבטחה: "מתחם התחנה ייסגר בשבתות"

במהלך הראיון דיברנו עם תורג'מן על נושא חילולי השבת המתרחבים בעיר, הנושא הרגיש ביותר ברחוב הירושלמי. לדבריו, רק בתי קפה פתוחים בשבת כפי שקבע בית המשפט ו"מעבר לזה שום דבר לא יפתח".

תורג'מן עם ראש העיר ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

תורג'מן חושף כי מתחם התחנה צפוי להיסגר בשבתות בקרוב: "אני רוצה להפתיע. בשיחות שהיו לי עם בעל מתחם התחנה, היה מעורב בהם גם השר אריה דרעי. הוא הביע נכונות לא לפתוח שום דבר בשבת. אנחנו בתהליך. הוא נמצא במצב חוזי עם בעלי העסקים, החוזים הולכים להסתיים, אני יכול לספר שמתחם התחנה יהיה סגור בקרוב".

במהלך הדיונים על מתחם התחנה הואשם תורג'מן כמי שהטעה את חבר המועצה מיכאל מלכאלי ואמר לו כי בהוראת דרעי יש לו להימנע מההצבעה. תורג'מן מכחיש ואומר: "זה שקר מוחלט. לא הייתה לי שום שיחה עם מלכיאלי, אני והוא חברים טובים, אני לא צריך לשכנע אותו. בוא נבהיר, היה לי רוב בוועדה, התוכנית דיברה על קו קלה, לא על עסקי, זו המהות של התוכנית. הייתה כאן הטעייה מכוונת לגרום לתסיסה, לראיה תראו מה קורה בשטח".

לא היה מעורב פה אריה דרעי או מומו דרעי?

"אף אחד, אף אחד".

לאחרונה הודלפה הקלטה מתוך הדיונים בוועדת תכנון ובנייה, במהלכה נשמע עימות חריף בינו לבין חבר המועצה מ'דגל' ישראל קלרמן. "היחסים מצויינים עם כולם", מגיב תורג'מן, "אני יכול להראות מכתב שקיבלתי שבוע שעבר מהאדמו"ר מבעלזא שמשבח את העזרה שלי לחסידות. מטבע הדברים שאתה יושב בוועדה 8 שעות ודן בעשרות תוכניות, זה לא פשוט, יש וויכוחים ומחלוקות, אבל דקה אחר כך אנחנו חוזרים להיות חברים. אני עוזר לציבור החרדי כי הוא חייב לקבל אפליה מתקנת, היו הרבה עיוותים".

הכרזה: "אתמודד על ראשות העיר"

עברנו לשוחח עם מאיר תורג'מן על האפשרות שיתמודד בבחירות לראשות העיר, והוא משחרר הכרה מפתיעה על התמודדותו בבחירות הקרובות.

"מתחם התחנה ייסגר בקרוב". תורג'מן בראיון

"בבחירות הקרובות התמונה תהיה שונה", אומר תורג'מן, "כפי שמסתמן, ברקת לא ממשיך, כולם יודעים שפניו לממשלה, לכנסת. מטבע הדברים אני רואה את עצמי כמחליף הראוי ביותר למלא את מקומו, לכן אני רואה את עצמי כמועמד ראוי וטוב".

תצליח לבנות קואליציה שהמגזר החרדי יתמוך בך?

"חד משמעי. לא רוצה להיכנס לשמות, אבל אני נמצא בקשר גם עם חברי הכנסת החרדים, אני עושה את זה מתוך אמונה".

לקראת סיום הראיון שאלנו את תורג'מן על היחסים שלו עם הרבנים: "תראה, עם כל הרבנים יש לי קשר. אבל הקשר הטוב ביותר זה עם הרב של ירושלים הרב שלמה עמאר שליט"א שהייתה לי הזכות ללוות אותו בבחירה. אני מתייעץ בו בכל דבר ועניין. הוא פונה אליי בכל מיני עניינים שהוא חושב שצריך לפתור אותם.

"יש לי קשר עם הרב שמעון בן טוב, בנם של קדושים. שהוא גם כן עוזר לי המון מול הציבור החרדי ואל מול האנשים שזקוקים באמת לעזרה. אנחנו עושים את זה בצורה משותפת".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר