האתר החרדי היחיד

בבית הנשיא: 'כיכר השבת' ומובילי דעת קהל ברשתות החברתיות

נציג אתר "כיכר השבת" היה החרדי היחיד במפגש "מובילי דעת קהל ברשתות החברתיות" שנערך בבית הנשיא ראובן ריבלין ששיבח את הפעילות החברתית | סיקור מיוחד (ברנז'ה)

כתב "כיכר השבת" ישראל כהן והנשיא (באדיבות המצלם)

ביום שלישי האחרון התכנסו בבית הנשיא בירושלים, מעונו הרשמי של נשיא מדינת ישראל, ראובן ריבלין, כ-30 פעילים חברתיים, אקטביסטים ואושיות ברשתות החברתיות, למפגש של הנשיא עם "מובילי דעת קהל ברשתות החברתיות".

במפגש השתתפה ונשאה דברים מנ"כלית פייסבוק בישראל עדי סופר-תאני ששיבחה את הפעילות ברשתות המביעה את מגוון הדעות בחברה הישראלית.

בין היתר השתתפו במפגש אורן הלמן הפועל ברשת למען שילוב נכים בשוק התעסוקה, יוצאת תוכנית הריאליטי האח הגדול טל גלבוע הפעילה למען מניעת צער בעלי חיים, גדי וילצ'רסקי פעיל חברתי צבעוני, ד"ר אראל בוצ'יסקי ממחאת המתמחים, אורלי בר לב ממאבק הגז, תומר אביטל תחקירן עיתונות עצמאי, ונציג אתר "כיכר השבת" ישראל כהן, שהיה האתר ודף הפייסבוק החרדי היחיד שהשתתף במפגש, זאת בשל גודלו והשפעתו כאשר הוא מתקרב ל-300,000 עוקבים.

כתב "כיכר השבת" ישראל כהן והנשיא ריבלין

במהלך הדיון אמר הנשיא רבלין: "אתם ההוכחה המובהקת לכך שכל אזרחית או אזרח יכולים להוביל יוזמה שתשפיע על המציאות ובלבד שהדבר יבער בהם. אבל היכולת לשנות, אינה התוצר החיובי היחיד של היוזמות שנוצרו ברשתות החברתיות. היופי המיוחד ביוזמות הללו הוא שהקבוצות האלה, הפעילות והמשפיעות, מורכבות פעמים רבות מנשים ומאנשים שאולי לא היו נפגשים לעולם".

"גם אני שומע את הקולות המאשימים את הרשתות החברתיות - בהקצנה, בהשחתת הנפש ואפילו באחריות על פשעים נוראיים שנעשים. פעמים רבות טכנולוגיה חדשה אכן משבשת ומשנה חברה לטוב ולרע. השאלה הגדולה היא לטובת מה מגייסים את הטכנולוגיה, ואתם ההוכחה שאפשר לגייס אותה כדי להביא הרבה טוב לעולם", אמר הנשיא.

ישראל כהן שייצג את האתר החרדי "כיכר השבת" הסביר על הפעילות החברתית של דף הפייסבוק הפונה הן למגזר החרדי והן לכלל החברה הישראלית כאשר רבים מאזרחי ישראל הגולשים ברשתות החברתיות נחשפים דרך הביקור בדף לפניה היפות של המדינה ושל הציבור החרדי ועולם התורה.

כתב "כיכר השבת" שוטח בפני הנשיא את הפעילות הענפה

כהן סיפר כדוגמא את המקרה של ילד חולה שלבקשת המשפחה שמו פורסם לקראת ניתוח מסובך שעבר. מאות אלפים התפללו להחלמתו, אלפים רבים השאירו דברי חיזוק להורים ועודדו את רוחם בשעות הלא פשוטות שעברו.

דוגמא אחרת היתה במהלך האינתיפאדה האחרונה בו סרטון הסברה שהופץ בדף "כיכר השבת" הגיע ללמעלה מ-12 מיליון גולשים מכל רחבי העולם שנחשפו לאמת, זאת לעומת התעמולה הפלסטינית.

"מלבד זאת" סיפר ישראל כהן, "אנו מובילים עם גופים נוספים מאבקים חברתיים רבים משותפים למען כלל הציבור ופועלים לסייע לציבור החלשים ותושבי הפריפריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר