טרגדיה אנושית

תמונתו של הילד בן ה-5 שזעזעה את העולם

עומראן דקאניש בן ה-5 חולץ מהריסות ביתו כשהוא מאובק כולו ומדמם. תמונתו יושב באמבולנס עוררה בעולם כולו מחדש את הטרגדיה האנושית של מלחמת האזרחים בסוריה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עומראן דקאניש באמבולנס (מתוך טוויטר)

בעידן המודרני אנו מתקשים להבין את עוצמת הזוועות והטרגדיה של מלחמת האזרחים בסוריה שנמשכת כבר יותר מחמש שנים. תמונתו של עומראן דקאניש בן החמש שיושב באמבולנס כשפניו מדממות והוא מכוסה כולו באבק הפכה לתמונה שמסעירה את העולם ומעירה שוב את תשומת הלב למתרחש בסוריה.

בסרטון שעלה לרשת על ידי פעילי אופוזיציה סורים נראה דאקניש מחולץ מביתו ההרוס, מועבר לאמבולנס ומושב על כיסא. הוא מנגב עם ידו את מצחו המאובק ואז מגלה שהוא מדמם ושב להניח את ידיו על ברכיו. הוא לא בוכה ורק ממתין שמחלציו ייקחו אותו לבית החולים ביחד עם כמה ילדים נוספים.

מרגע שתיעוד חילוצו של הילד הסורי עלה לרשת הוא הפך מיד לוויראלי והביא לתגובות רבות, בעיקר של אנשים שהזדעזעו מהמצב שאליו הגיע ילד קטן, שבמקום לבלות את חופשת הקיץ במשחק עם חברים ובני משפחה, נקלע למלחמת אזרחים עקובה מדם שסופה אינו נראה באופק.

רשת ABC האמריקנית דיווחה הלילה (ה') כי דאקניש סובל מפציעות בראשו כתוצאה מהפצצה אווירית של ביתו, שנמצא בשכונת קאטרג'י באזור שליטה של המורדים הסורים בחלב.

הילד הסורי חולץ על ידי אנשי ארגון "ההגנה האזרחית של סוריה" ויחד עמו חולצו שלושה ילדים נוספים. הם הועברו כאמור לבית חולים מקומי, ועל פי הדיווחים דאקניש עבר טיפול רפואי ושוחרר מבית החולים. לפי שעה, לא ידוע היכן נמצאים הוריו ומה מצבם. אוסמה אבו אל-עז, רופא בבית החולים M10 בחלב, אישר כי דאקניש הובא אתמול בערב לבית החולים לאחר שבית משפחתו הופצץ בשכונת קאטרג'י. לדבריו, הילד סבל מפציעות בראשו, אולם לא נשקפה סכנה לחייו.

תמונתו של הילד הקטן מחלב הזכירה לרבים תמונה קשה אחרת שזעזעת את העולם - גם כן של ילד סורי. היה זה איילן כורדי בן השלוש מהעיר קובאני, שברח בשנה שעברה עם משפחתו ממלחמת האזרחים, אך טבע למוות וגופתו נסחפה לחוף הטורקי.

יותר מ-250 אלף בני אדם נהרגו במלחמת האזרחים בסוריה מאז פרצה במרץ 2011, ומיליוני סורים נעקרו מבתיהם בעקבות הסכסוך המדמם. העיר חלב נחשבת זה תקופה ארוכה לזירת הקרב המשמעותית ביותר בסוריה בין כוחות משטרו של בשאר אסד לבין כוחות המורדים, שיצרה גם משבר הומניטרי חריף ביותר. פעילי אופוזיצה סוריים אמרו כי בתקיפה האווירית בשכונת קאטרג'י נהרגו שמונה בני אדם, בהם חמישה ילדים והקרבות בעיר נמשכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר