כללים פשוטים כדי לשמור עליכם בטבע, בלי להגזים

הטיול בטבע יכול להיות חוויה נפלאה אך גם מאד מסוכנת. איך לשמור על עצמנו במהלך המסלול וליהנות מהחוויה בלי הגזמה מיותרת? המדריך שישמור עליכם (טיולים)

איך לצאת לטיול ולשמור על עצמנו. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/FLASH90 )

הקיץ מגיע לקיצו- צאו לטייל ברחבי הארץ. נצלו את חופשת הקיץ לגיבוש משפחתי ולמנוחה ושלווה מול נופי הארץ הקסומים. מצפון ועד דרום, הגנים הלאומיים ושמורות הטבע מלאים באנשים, נשים וטף בכל מעיין ונחל, בפסגת כל הר וגבעה.

רשות הטבע והגנים הסדירה את מסלולי הטיול כדי לשמור על בטיחותכם, אך ישנם עקרונות שחשוב לשמור עליהם בכל טיול, כדי לשמור על החוויה נפלאה ולא מסוכנת.

יש להיערך לטיול ולתכנן את שלביו, כדי שכולנו נחזור הביתה בשלום. אלו הכללים שישמרו עליכם בטיולים. לצלם ולשמור עבור הטיולים הבאים.

תכנון הטיול והמסלול

לפני בחירת המסלול המיועד, וודאו כי רמת הקושי שלו תואמת את יכולתם של כלל המשתתפים. האם גם הילדים הקטנים יהיו מסוגלים לעבור אותו? וסבא סבתא? בדקו האם ישנם שבילים מונגשים גם למוגבלי תנועה.

באתרים רבים ישנם מסלולים מונגשים לעגלות, בדקו טרם יציאתכם. אל תשכחו, החוויה היא משותפת לכולם.

לאחר בחירת המקום המועדף עליכם והמסלול אותו בחרתם, בדקו מה אורכו וכמה זמן ייקח לכם לסיים אותו. כך תוודאו שהטיול יסתיים עד שעה לפני החשיכה. השהיה בשמורות טבע לאחר השקיעה היא אסורה ומסוכנת, מפריעה לבעלי החיים ומונעת מהם התקרבות למקורות מים ומזון.

גם אם אתם לא פרופסורים במדעי כדור הארץ, בדיקה פשוטה של מזג האוויר העתידי יכולה לחסוך מכם הרבה בלגן. האם יהיה חם מאד? האם צפויים גשם ושטפונות? כדאי להיות מוכנים לכל תרחיש אפשרי, באם מזג האוויר הוא קיצוני – אל תצאו!! תכננו טיול למועד מאוחר יותר.

חם בחוץ, שתו מים, והרבה! אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

יצאתם לדרך? תהיו מוכנים להכול:

מאז ראשית היסטוריה כל טיול מתחיל ונגמר ב…מים! כן, הנוזל המרווה שחשוב לנו למחייתנו. צאו לפחות עם שני ליטרים מים לאדם ליום. אל תסתמכו על מקורות מים לשתיה לאורך הדרך.

לכל מסלול דרוש ציוד חיוני גם אם לא משתמשים בו בסוף. הצטיידו בתרמיל, כובע וביגוד מתאים ואוורירי. גם סוג הנעליים הוא חשוב, וכדאי נעלי הליכה גבוהות. וכן, קרם הגנה ופנס הם must בכל טיול. אל תהיו מאלה שמבקשים מאחרים כל הזמן, היו מוכנים בעצמכם.

ולכל צרה שלא תבוא: פלאפון עם סוללה מלאה. אז, תיהנו מהנופים ותפסיקו עם הוואטסאפ – תשמרו סוללה.

על מה להקפיד במהלך הטיול:

רשות הטבע והגנים מציעה לכם אזורי טבע מסודרים ובטיחותיים, לכן חשוב להקפיד להישמע להוראות ולכללים:

במהלך ההליכה בטיול לכו רק על שבילים מסומנים וברורים ועל פי השילוט בלבד. התרחקו משפת המצוקים, אתם עלולים לדרדר אבנים על מטיילים אחרים – או יותר מסוכן: ליפול.

הלכתם לאיבוד? חזרו אל הנקודה האחרונה בה ידעתם בוודאות את מיקומכם או חייגו 100 למשטרת ישראל, או למוקד החירום של זק"א 1220.

שמרו על הילדים הסקרנים ממגע בחי או בצומח שאינם מוכרים, הם עלולים להיות ארסיים או רעילים. כמו כן, למרות הפיתוי הגדול: אל תקטפו פרחי בר! תנו להם לגדול בשלווה בחיק הטבע.

אנא, אל תאכילו את חיות הבר. בעלי החיים יודעים למצוא את מזונם בטבע, האכלתם במזון שמיועד לבני אדם (במבה, חטיפים וכדומה) מזיקה להם ואף מסכנת את חייהם.

שמרו על איכות הסביבה למען החי והצומח. צילום: דני מולכו

הקפידו לקחת עמכם את כל האשפה. בעלי חיים רבים בולעים את שקיות האשפה, הטיטולים וקופסאות המזון, מגבונים חביבים עליהם במיוחד. כתוצאה מכך מערכת העיכול שלהם נסתמת והם מתים בייסורים.

הגעתם למקור מים? בדקו האם מותר להיכנס וכי המים בכלל ראויים לכניסה. אם אינכם יודעים לשחות – אין בכלל שאלה.
שמרו על הילדים ליד מקורות מים והשגיחו עליהם. קפיצה למקווה מים שאינו מוכר אסורה בשל סלעים המסתתרים במים.

במקרה של פציעה או חוסר יכולת להמשיך במסלול, הזעיקו עזרה. אם אין קליטה – שלחו אדם המכיר את הדרך להזעיק עזרה. הישארו במקומכם כדי שיוכלו לאתר אתכם בקלות.

תכנון שגוי או איבוד הדרך עלולים להביא אתכם להיות במסלול בחשכה. שבו במקום וחכו לאור יום. ההליכה בלילה עלולה לסכן אתכם.

בכל דרך ובכל שביל, בכל פלג מים ובכל מעיין, זכרו לשמור על הסביבה למען החי והצומח שזהו ביתם. כך מסלול הטיול יישאר נעים לטיול גם למטיילים אחריכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר