טראמפ מתאושש

טראמפ מתנצל? המועמד הסוער הפתיע

המועמד הרפובליקני נשא נאום חרטה על התנהלותו בקמפיין ועל שפגע באנשים. הסקרים מתחילים לחייך אל טראמפ שוב כשהוא מצמצם את הפער ל-4% בלבד מול קלינטון (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
( Albert H. Teich / Shutterstock)

טראמפ משתנה? קשה להאמין אבל אמש בהופעה נדירה מסוגה, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הביע חרטה על כך שפגע באנשים במהלך קמפיין הבחירות שלו: "לעתים, בלהט הוויכוח והדיבור על סוגיות רבות, אתה לא בוחר את המילים הנכונות או אומר את הדבר השגוי. אני עשיתי את זה ותאמינו או לא, אני מתחרט על כך. בייחוד כאשר זה עלול היה לגרום לכאב אישי".

עם זאת, טראמפ הוסיף בנאומו בשרלוט שבצפון קרוליינה: "אני יכול להבטיח לכם את זה: תמיד אומר לכם את האמת". הוא ציין כי יותר מדי דברים עומדים על סדר היום מכדי שדברי החרטה לא ייאמרו. באופן משעשע מיד אחרי שנשא את הדברים הללו, מיהר טראמפ לשוב ולתקוף את הנשיא המכהן ברק אובמה אם כי בהחלט מדובר בסגנון "עדין" בסולם טראמפ. הוא האשים את אובמה בכך ש"שיקר בנוגע ל-400 מיליון הדולר שזרמו לאיראן במזומן. הוא הכחיש זאת. הוא אמר 'אנחנו לא משלמים להם כופר', אבל הוא שילם. הוא שיקר בנוגע לשבויים בדיוק כפי ששיקר בנוגע לאובמה-קר".

מטה קלינטון מיהר להביע ספקות באשר לכנות הדברים שאמר טראמפ, והגדיר אותם "חרטת טלפרומפטר" (המכשיר ממנו קוראים הפוליטיקאים את נאומיהם ד.ה). דוברת מטה קלינטון כריסטינה ריינולדס אמרה כי "דונלד טראמפ החל את הקמפיין שלו בהעלבת אנשים. הוא המשיך לעשות זאת למשך כל אחד מ-428 ימי הקמפיין עד כה, בלי בושה או חרטה. הלילה למדנו שכותב הנאומים שלו והטלפרומפטר מודעים לכך שיש הרבה דברים שהוא צריך להתנצל עליהם. אבל ההתנצלות הלילה היא רק התבטאות כתובה היטב והוא יצטרך לומר לנו על איזה ביטוי פוגעני, מאיים ומפלג הוא מתחרט ולשנות את הטון לחלוטין".

עד כה סירב טראמפ להתנצל וספג ביקורת רבה על התבטאויותיו, אך ככל הנראה הצורך להתרומם בסקרים ניצח את הגאווה של המיליארדר הסוער. טראמפ נשא את נאום החרטה יומיים לאחר שהודיע במפתיע כי הוא ממנה מנכ"ל חדש לקמפיין הבחירות שלו, סטיבן באנון, שעבד באתר החדשות הימני Breitbart News. את הסוקרת קליאן קונוויי הוא מינה למנהלת הקמפיין החדשה שלו. "אני מכיר את שניהם. הם אנשים נהדרים, ווינרים. הם יודעים לנצח ואוהבים לנצח", אמר טראמפ והבהיר שיו"ר הקמפיין פול מנפורט יישאר בתפקידו.

זהו הזעזוע השני כבר בצוות הקמפיין של המועמד הרפובליקני. רק לפני כמה שבועות פיטר טראמפ, בלחץ בתו איוונקה וחתנו היהודי ג'ראד קושניר, את קורי לבנדובסקי, מנכ"ל הקמפיין שלו. לבנדובסקי היה זה שדחף לקמפיין את הסיסמה "תנו לטראמפ להיות טראמפ"- וזה עבד לו יפה מאוד בפריימריז הרפובליקניים. אולם אז החליטה משפחתו של טראמפ כי יש לשנות כיוון לקראת הבחירות הכלליות ב-8 בנובמבר. לבנדובסקי פוטר מתפקידו ובמקומו מונה פול מנפורט, שכעת מסתבך בחשדות לעבירה על החוק האמריקני וסיוע לאוקראינה להתערב במדיניות של ארצו.

הטלטלה בצמרת הקמפייין באה לאחר צניחתו הדרמטית של טראמפ בסקרים מול קלינטון, שהובילה עליו עד לאחרונה בפער ממוצע של 8 אחוזים בסקרים הארציים. אולם סקר עדכני שפורסם הלילה על ידי מכון המחקר פיו מלמד שהפער בין קלינטון לטראמפ צומצם ל-4 אחוזים בלבד. הסקר כלל את שני המועמדים, העצמאי גארי ג'ונסון ואת ג'יל סטיין ממפלגת הירוקים.

פער כזה לדעת המומחים נמצא בתוך טווח הטעות, כלומר, ייתכן והמצב כרגע הוא תיקו בין שני המועמדים וטראמפ לא מתכוון לשמוט את ההזדמנות ולוותר על הבחירות כולן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר