המוח האירני

אלו הטילים שיחכו למטוסי חיל האוויר הישראלי

באירן עדיין נערכים למתקפה ישראלית על מתקני הגרעין שלה - גם בעידן של הקמת בסיסים רוסיים בשטחה וקונצנזוס בינלאומי להסכם עמה - ומציגים פיתוח הגנתי חדשני (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנשיא רוחאני והטילים החדשים (צילום: סוכנות maher האירנית)

תמונות ראשונות מתפרסמות היום (ראשון) ממערכת טילי הגנה החדשים שפיתחה איראן. המערכת פותחה בימים בהם אירן התמודדה עם סנקציות בינלאומיות שהוטלו עליה, וסוכנות הידיעות האירנית שפרסמה את התמונות מדווחת שמי שהציג בגאווה את מערכת הטילים, שנקראת Bavar 373, הוא הנשיא עלי רוחאני בכבודו ובעצמו.

ה'Bavar 373' נועדה ליירט מטוסי קרב, טילי שיוט, טילים בליסטיים ומל"טים. זוהי מערכת שמקבילה למערכת טילי ההגנה שאירן מקבלת מרוסיה, טילי ה-S-300. היא פותחה במהלך השנים שבהם הקהילה הבינלאומית בלמה את אספקת הטילים הרוסיים לאירן.

שר ההגנה האיראני חוסיין דהג'אן מסביר: "לא התכוונו לייצר גרסה אירנית ל-S-300, התכוונו ליצור מערכת טילי הגנה אירנית - ובנינו אותה". הסוכנות ציטטה היום את הנשיא רוחאני, שטען כי התקציב הביטחוני של אירן השנה כפול מזה של שנה שעברה. לדבריו, "אם אנו יכולים לדון עכשיו עם מעצמות העולם סביב שולחן המו"מ, זה רק בגלל העוצמה של האומה שלנו, בגלל האחדות שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר